  • 21. Data: 2008-02-28 09:27:48
    Temat: Re: księgowanie zakupów zagranicznych
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    On 28 Lut, 09:54, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > No przecież przy FV wewnętrznej Ty jesteś wystawcą.
    > Wpisujesz swój NIP.
    >
    > Piotrek

    No dobrze swój to swoją drogą ale faktura wewnętrzna zawiera dane
    kupującego (mnie) i sprzedawcy i potrzebny jest NIP sprzedawcy. Przy
    nabyciach wewnątrzwspólnotowych to bardzo ważne. Jak jest przy
    nabyciach z USA, gdzie oni Nipu chyba nie mają to nie wiem.

  • 22. Data: 2008-02-28 09:29:08
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    On 28 Lut, 10:01, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Oj! Weź się lepiej dokształć albo zapłać parę złotych księgowej bo
    > inaczej to sam sobie zrobisz krzywdę.
    >
    > Piotrek

    tak to napisać potrafi każdy! jeżeli uważasz ze NIP sprzedawcy przy
    nabyciach wewnątrzwspólnotowych jest nieistotny i wystarczy tylko twój
    to gratuluje.

  • 23. Data: 2008-02-28 09:55:45
    Temat: Re: [OT] księgowanie zakupów zagranicznych
    Od: <s...@a...pl>

    Tak trochę z innej beczki ciekawa zagadka:
    Art. 25.2. rozporządzenia w sprawie wystawiania faktur: Faktury, o których
    mowa w ust. 1 (czyli wewnętrznych), można wystawic w 1 egzemplarzu i należy
    przechowywać wraz z całą dokumentacją dotyczącą podatku.

    "Można", czyli niekoniecznie trzeba. Jesli jednak wystawię ten jeden
    egzemplarz to będzie oryginał czy kopia?

    :)

  • 24. Data: 2008-02-28 10:14:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Arsen99 wrote:
    > tak to napisać potrafi każdy! jeżeli uważasz ze NIP sprzedawcy przy
    > nabyciach wewnątrzwspólnotowych jest nieistotny i wystarczy tylko twój
    > to gratuluje.

    Nie "wkładaj mi dziecka do brzucha", proszę :-)
    Gdzie napisałem, że przy WNT jest nieistotny NIP sprzedawcy?!

    Odnosiłem się wyłącznie do kwestii faktur wewnętrznych.
    A na nich jest tylko jeden NIP (nabywcy).

    Co więcej - choć to się może nie mieścić w głowie - możesz wystawić
    jedną fakturę wewnętrzną dokumentującą wszystkie czynności wykonane w
    okresie rozliczeniowym.

    Piotrek

  • 25. Data: 2008-02-28 10:23:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Feb 2008, s...@a...pl wrote:

> [...]
    > mowa w ust. 1 (czyli wewnętrznych), można wystawic w 1 egzemplarzu i należy
    > przechowywać wraz z całą dokumentacją dotyczącą podatku.

    Oczywiście.
    Niekiedy wręcz jest wskazane wystawienie kopii - taki klasyczny przypadek
    to "przekazanie bez wynagrodzenia". Mam na myśli takie przekraczające
    limity "drobnych kwot".
    Przekazujący musi zwrócić VAT, więc wystawia f-rę wewnętrzną na której go
    wykazuje i uznajemy za oczywiste.
    Ale otrzymujący ma "nieodpłatne świadczenie", i jeśli:
    - otrzymującym nie jest pracownik i nie stanowi to "świadczenia z pracy"
    (które dolicza się do wynagrodzenia)
    - nie jest to darowizna, bo istnieje jakikolwiek powód dla którego można
    by podważyć brak zwotnego świadczenia *lub* otrzymującym nie jest
    osoba fizyczna
    ...to otrzymujący ma "przychód z nieodpłatnego świadzenia", prawda?
    Nie zaszkodziłoby, żeby miał dowód księgowy dla niego, bo posiadanie
    takiego dowodu znakomiecie upraszcza ew. wyjaśnianie przed US co i jak
    (kontrola krzyżowa, "a, macie kopię, dziękuję") i nie grozi szukanie
    gdzie to ów przychód został ujety :)
    No to taka *kopia* się idealnie nada, prawda?

    > Jesli jednak wystawię ten jeden
    > egzemplarz to będzie oryginał czy kopia?

    No przecież oryginał :)
    A co, ośmielasz się wystawić f-ry wewnętrzne bez napisu "oryginał" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2008-02-28 11:31:10
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-02-2008 o 22:00:54 cosmita <m...@g...com> napisał(a):

    > ja ponawiam pytanie aby inni nie przeoczyli, co w wypadku jesli
    > ksieguje te rachunki zagraniczne + wydruk przelewu bez ewidencji VAT
    > jako koszt bez vatu a nie robie faktury wewnetrznej. Co w takim
    > wypadku ? Co na to US, dodam ze moge udowodnic ze dane uslugi ktore
    > zakupilem sa zwiazane z DG. Czy grozi za to jakas kara ? w koncu i tak
    > VAT do US z tego by nie poszedl ...
    >
    > prosze dajcie znac

    US naliczy Ci ten VAT, natomiast stracisz prawo do odliczenia.
    A jeśli sam naliczysz, to będziesz mógł odliczyć i wyjdziesz na 0.

    pozdr,
    tommyz

  • 27. Data: 2008-02-28 14:03:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 27 Feb 2008 12:32:28 -0800, cosmita napisał(a):

    > a co w przypadku jeśli nie dokonuje się w KPiR księgowania faktury
    > wewnętrznej a co za tym idzie nie wykazuje VATu na + i - w rozliczeniu
    > VAT-7 tylko daje kwotę zakupu do KPiR jako koszt nabycia usług bez
    > ewidencji VAT, jest to nie ważne ? coś mi grozi w takim wypadku ze
    > strony US ?

    Grozi ci, że w razie kontroli policzy ci brakująca fakturę tylko w jedną
    stronę (+ lub -). Zgadnij w którą. O uwzględnienie tej drugiej będziesz
    musiał pójść do sądu. Wyroki w podobnych sprawach są ostatnio korzystne
    dla podatników, więc po circa 2 latach odzyskasz kasę.

  • 28. Data: 2008-02-29 07:41:20
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Arsen99 pisze:
    > zjadło ci z Karty, dolicz Vat, a następnie zaksięguj w naliczonym i
    > należnym. Jeżeli bedziesz wpisywał tylko do KPiRa to na koniec
    > miesiaca nie będą ci sie zgadzać kwoty z ewidencji i KPiRa. A jak

    Kwoty z kpir i ewidencji VAT i tak sie nie zgadzaja, bo sie je rozlicza
    po innym kursie.

  • 29. Data: 2008-02-29 08:12:14
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    On 29 Lut, 08:41, Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com> wrote:

    > Kwoty z kpir i ewidencji VAT i tak sie nie zgadzaja, bo sie je rozlicza
    > po innym kursie.

    No wydaje mi się że są różne przypadki, jeżeli wszystkie operacie są
    wykonane za pomocą banku, to stosuje sie kurs po jakim rzeczywiście
    bank ci przeliczył, wiec kursy będą wszędzie takie same.

  • 30. Data: 2008-02-29 10:00:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Arsen99 pisze:

    > No wydaje mi się że są różne przypadki, jeżeli wszystkie operacie są
    > wykonane za pomocą banku, to stosuje sie kurs po jakim rzeczywiście
    > bank ci przeliczył, wiec kursy będą wszędzie takie same.

    Poprawnie dla celów podatku dochodowego należy najpierw zaksięgować
    fakturę wg kursu średniego NBP z dnia poprzedniego a po zapłacie
    skorygować do kursu faktycznego.
    Natomiast do celów VAT ZAWSZE będzie to kurs średni NBP z dnia
    wystawienia faktury.

    Wartość w księgach i w rejestrach VAT tylko czystym zbiegiem
    okoliczności będzie taka sama.

    Zdaje sie jednym z odkrywczych pomysłów Palikota jest ujednolicenie kursów.
    Niemniej ciągle zostaje kwestia, że do dochodowego kurs koniec końców
    sprowadza się do faktycznego a w VAT trzeba przyjąć jakiś "teoretyczny"
    inaczej w większości przypadku podatnicy musieliby co rusz korygować
    deklaracje VAT.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl