  • 1. Data: 2004-01-14 16:16:35
    Temat: ktokolwiek wie .. proszony jest o odpowiedź
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Kurdelebele

    Już wiem, z grupy pl.soc.prawo, że napewno nie ma już w ewidencji
    przedsiębiorców w urzędach miast i gmin firm na imię obojga małżonków ... a
    teraz do Was pytanie .....:
    Czy z podatkowego punktu widzenia nie ma przeciwwskazań do dalszego
    prowadzenia firmy na imię obojga małżonków przy złożeniu w ewidencji NIP
    dodatkowego NIP-1 na drugiego małżonka ... i jak dotychczas, rozliczać się
    będziemy z urzędem na dwóch PIT-5 i jeden VAT-7

    pozdrawiam
    fart

    chyba już bardziej nie mogę namieszać
    inaczej mówiąc bardzo nie pasuje mi rozwiązanie tej firmy i chciałbym ją
    prowadzić dla podatków dalej

  • 2. Data: 2004-01-15 21:25:07
    Temat: Re: ktokolwiek wie .. proszony jest o odpowiedź
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Kurdelebele
    >
    > Już wiem, z grupy pl.soc.prawo, że napewno nie ma już w ewidencji
    > przedsiębiorców w urzędach miast i gmin firm na imię obojga małżonków

    Dlaczego nie ma? My np. jesteśmy. Co prawda trochę się nadyskutowaliśmy z
    Urzędem na pow. temat, ale w końcu zdaje się postanowiono pozostawić wpisy
    nadal po naszym oświadczeniu, że nie jesteśmy s.c. Dostaliśmy - każdy z
    małżonków oddzielnie - pismo z UM z dn.31.12.2001 r. o umorzeniu
    postępowania w sprawie wykreślenia z ewidencji.
    Od czasu do czasu, przy okazji dyskusji nt. przeniesienia ewidencji z UM do
    KRS pojawiały się w prasie ekonom. również rozważania co będzie w takiej
    sytuacji z małżonkami prowadzącymi dział. na imię obojga małżonków, którzy
    nadal zostali w ewidencjach gminnych.
    Tak więc trochę tych "bytów" jeszcze jest, choć nie ukrywam, że chętnie
    jakoś byśmy się przekształcili, gdyby była możliwa sukcjesja
    prawno-podatkowa.
    Natomiast napewno już od dwóch lat w ewidencjach gminnych nie ma praktyki
    dopisywania współmałżonka pod tym samym numerem ewidenc., więc jeśli nie
    jesteście tak wpisani to teraz nie ma na to żadnych szans.
    A spółka cywilna was nie satysfakcjonuje?
    Pozdrawiam, Graszka

  • 3. Data: 2004-01-16 07:31:15
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > jesteście tak wpisani to teraz nie ma na to żadnych szans.
    > A spółka cywilna was nie satysfakcjonuje?

    Maruuuuuu Mrauuuuuuuuu :)))))) to wyraz radości :)))))
    Właśnie się dowiedziałem, że w ewidencjach nie będzie likwidowany podmiot na
    imię obojga małżonków a jedynie zmieniony wpis osoby. która występuje jako
    pierwsza, której nipem posługujemy się dla przepisów podatkowych.
    Ja mam uzyskać nowy wpis w ewidencji.
    Bo dla prawa gospodarczego już nie jesteśmy na imię obojga małżonków ale dla
    podatków wszystko pozostaje bez zmian i jesteśmy podmiotem na imię obojga
    małżonków.
    Jeśli ktoś by nie rozumie .. to szerzej później wyjaśnię .....
    ale już się ...... kurdeberak ..... cieszę

    zachowałem firmę i nie muszę dokonywać zmian w ewidencjach i uzyskiwać
    uprawnień na inne podmioty.

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2004-01-19 16:56:41
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

> [...]
    > ale już się ...... kurdeberak ..... cieszę
    >
    > zachowałem firmę i nie muszę dokonywać zmian w ewidencjach i uzyskiwać

    Przepraszam, ale może mógłbyś przybliżyć nieco powód twojej euforii? Czuję,
    że mogłoby to i mnie ucieszyć:-)
    Graszka (też dział. na imię obojga małż.)