  • 1. Data: 2006-06-28 22:40:14
    Temat: którą fakturę przedstawić - pierwotną, czy korektę ? (dot. zwr. VAT)
    Od: "amused" <amused[removeit]@chello.pl>

    Witam,

    Mam prośbę o informację, którą z faktur należy uwzgl. w zał. VZM-1/b , w
    celu uzyskania zwrotu VAT za mat. budowlane - w zw. z przeprowadzonym
    remontem mieszkania w ub. roku? Kupiłem towar, potem zwróciłem jedną z
    pozycji i teraz nie wiem, czy w w/w załączniku wskazać pierwszą z faktur - z
    pominięciem pozycji, która została później zwrócona, czy też uwzględnić
    fakturę korygującą i pozycje "po korekcie".

    Jeszcze jedno : za rok 2005 uzyskałem zwrot w ramach ulgi remontowej, ale w
    PIT-37 nie zaznaczałem pól "ulga mieszkaniowa" - w związku z czym mam
    pytanie,czy powinienem złożyć załącznik 1/b (i uzyskać do 55%), czy też -
    1/a (i uzyskać do 68% vat?). Czy ulga remontowa,a mieszkaniowa to to samo,
    czy jednak nie?

    Wybaczcie głupie pytanie, ale jestem tylko absolwentem humanistycznego
    kierunku :)