  • 1. Data: 2004-01-04 01:31:25
    Temat: kupno garażu
    Od: "Stefan" <a...@w...pl>

    Witam

    Przepraszam jeśli temat był już wielokrotnie na grupie, ale
    przeszukałem archiwum i nie znalazłem odpowiedzi na moje
    pytania.

    Chodzi o kupno garażu w roku 2003. Jakie formalności powinno
    się załatwić? (garaż murowany, należący do kompleksu)
    - spisanie umowy ze sprzedającym (wystarczy?)
    - zapłacenie podatku w US
    I to wszystko?
    A w następnych latach za samo posiadanie garażu trzeba
    płacić jakieś podatki?

    Pozdrowienia
    Stefan

  • 2. Data: 2004-01-05 08:12:25
    Temat: Re: kupno garażu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, Stefan wrote:

> [...]
    >+ Przepraszam jeśli temat był już wielokrotnie na grupie, ale
    >+ przeszukałem archiwum i nie znalazłem odpowiedzi na moje

    Bo poza podatkiem - to inne chyba jednak powinny iść na .prawo :)
    Przejrzyj (groups.google.pl -> zaawansowane) tamtą grupę, pewnie
    coś znajdziesz !

    >+ Chodzi o kupno garażu w roku 2003. Jakie formalności powinno
    >+ się załatwić? (garaż murowany, należący do kompleksu)
    >+ - spisanie umowy ze sprzedającym (wystarczy?)

    Nie wystarczy. Sprzedaż nieruchomości MUSI pod rygorem nieważności
    być dokonana aktem notarialnym.

    >+ - zapłacenie podatku w US

    Notariusz pobiera !

    >+ I to wszystko?

    Nie, opłata dla notariusza i coś tam jeszcze - ale on się
    sam upomni :)

    >+ A w następnych latach za samo posiadanie garażu trzeba
    >+ płacić jakieś podatki?

    Tak. Już nie pamiętam czy to notariusz przesyła czy sam musisz
    pofatygować się do urzędu miasta/gminy, urząd wydaje ci postanowienie
    o wysokości podatku (to jest podatek lokalny :)).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-05 09:48:25
    Od: "Slayer" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Notariusz pobiera !

    a US w ciągu 3 lat zweryfikuje akt notarialny pod kątem wartości rynkowej i
    potem może być dopłata PCC z odsetkami za zwłokę...

  • 4. Data: 2004-01-05 12:17:47
    Od: "Stefan" <a...@w...pl>

> [...]
    > pofatygować się do urzędu miasta/gminy, urząd wydaje ci
    postanowienie
    > o wysokości podatku (to jest podatek lokalny :)).
    A jeśli garaż jest na gruncie gminy to tak samo?
    Bo sprawa wygląda tak:
    (lipiec)
    Ktoś pomaga mi znaleźć garaż w innym mieście i załatwić
    formalności. Spisuję umowę ze sprzedającym i składam
    deklarację PCC-1 ("zakup nakładów poniesionych na budowę
    garażu xx, położonego na gruncie należącym do gminy") i
    płacę w US 2% z 12000zl. Pomagający załatwić mi formalności
    robi jeszcze "coś" z potwierdzeniem zapłacenia podatku w US.
    I koniec.
    Boję się, że to nie tak miało być załatwione... :/

    Pozdrowienia
    Stefan

  • 5. Data: 2004-01-05 12:45:41
    Od: "Slayer" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Stefan <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > deklarację PCC-1 ("zakup nakładów poniesionych na budowę
    > garażu xx, położonego na gruncie należącym do gminy") i

    jeżeli garaż jest wybudowany na terenie dzierżawionym np. od gminy, to
    sprzedający powinien rozwiązać z gminą umowę dzierżawy terenu na której stoi
    garaż, a ty taką umowę z gminą podpisujesz, notariusz w tym przypadku nie
    jest potrzebny,składacie w twoim US deklarację PCC-1 i płacicie 2% podatku

    Pomagający załatwić mi formalności
    > robi jeszcze "coś" z potwierdzeniem zapłacenia podatku w US.
    > I koniec.

    tego nie rozumiem....

    > Boję się, że to nie tak miało być załatwione... :/

    ee, nie ma czego się bać ;-)

  • 6. Data: 2004-01-05 13:16:47
    Od: "Stefan" <a...@w...pl>

> [...]
    tym przypadku nie
    > jest potrzebny,składacie w twoim US deklarację PCC-1 i
    Ok, dziękuję za pomoc.

    I za posiadanie takiego garażu nie płaci się podatku?

    Pozdrowienia
    Stefan

  • 7. Data: 2004-01-05 18:43:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2004, Stefan wrote:

    >+ > jeżeli garaż jest wybudowany na terenie dzierżawionym np.
    >+ > od gminy,[...]
    >+ I za posiadanie takiego garażu nie płaci się podatku?

    A płacisz dzierżawę ? (z ciekawości :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-01-05 21:52:17
    Od: "Stefan" <a...@w...pl>

    > A płacisz dzierżawę ? (z ciekawości :))
    Ja nie :)
    Jestem właścicielem "na papierze". Ktoś inny reguluje opłaty
    i mi chodzi o to, że próbuję sprawdzić czy robi to dobrze.
    (jeśli nie, to ja będę miał problemy...)
    Załóżmy, że płaci(płacę) za dzierżawę.
    Wobec US nie mam już żadnych zobowiązań?

    Pozdrowienia
    Stefan

  • 9. Data: 2004-01-05 22:20:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    [...]
    >+ Załóżmy, że płaci(płacę) za dzierżawę.
    >+ Wobec US nie mam już żadnych zobowiązań?

    Raczej nie. Nie mylić z podatkiem :) - podatek od nieruchomości
    jest podatkiem LOKALNYM, płacisz go do urzędu GMINY (lub miasta)
    a nie SKARBOWEGO :)
    Nie wiem jak jest przy dzierżawie terenu "miejskiego" !

    pozdrowienia, Gotfryd