  • 1. Data: 2006-11-07 10:07:05
    Temat: kupno mieszkania
    Od: "K.J." <x...@n...com>

    Niedługo kupuje mieszkanko (hura!:)) i mam w związku z tym parę pytań. Jako,
    że moich oszczędności nie mam za wiele, moim sponsorem będzie mój tata (ma
    mniejszy procent niż banki:)). Chciałbym kupić mieszkanie przed końcem roku
    ze względu na zmianę w podatakch (w przypadku sprzedaży mieszkania w
    przyszłości płącę 10% jeżeli kupię w tym roku, a przy kupnie po nowym roku -
    normalny podatek dochodowy). Jednakże od nowego roku zmieniają się również
    zasady podatkowania darowizn w najbliższej rodzinie. Jakie rozwiązanie
    będzie dla mnie najlepsze?

    1. Kupić mieszknie, w którym ja jestem częsciowym właścicielem, a tata w
    całej reszcie i po nowym roku zrobić darowiznę? Czy "część mieszkania",
    które dostanę od taty będzie "podchodziło" pod nowe zasady podatkowe czy
    stare?

    2. Kupić w całości na tatę i po nowym roku zrobić darowiznę.

    3. Teraz zrobić pożyczkę na całe mieszkanie i kupić całe na siebie.

    4. Pytanie ogólne - czy nowe zasady podatkowe są lepsze? tzn. Jeżeli kupie
    teraz mieszkanie i sprzedam za rok to zapłacę 10% podatku niezależnie po ile
    sprzedam, a jeżeli kupie mieszkanie po nowym roku i sprzedam za rok to
    zapłacę dochodowy z różnicy (o ile "zarobie" coś na tym mieszkaniu) ?

    5. Inne rozwiązanie ?

    KJ