  • 1. Data: 2006-11-07 10:19:16
    Temat: Kto ma zapłacić VAT, faktura dla klienta z Unii.
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

    Witam Szanownych Grupowiczów :))

    Ostatnio udało mi się pomyślnie zarejestrować pomyślnie własną
    działalność gospodarczą, ale przyszedł czas wystawienia pierwszej
    faktury i mam problem. Muszę wystawić fakturę klientowi, który
    prowadzi działalność gospodarczą, ale nie jest płatnikiem VAT.
    Przeczytałem na grupie, że w przypadku jeśli byłby płatnikiem to
    on ma obowiązek zapłacić VAT wg ustawy. A może ktoś wie jak się
    ma sytuacja jeśli nie jest? Mam wystawić ze stawką 0% czy 22%?
    Byłbym wdzięczny za podpowiedź.
    Poszukuje też jakiegoś wzoru faktury w jez angielskim, ktoś może
    dysponuje linkiem, albo byłby taki miły i mi coś takiego podesłał?

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2006-11-07 13:59:54
    Temat: Re: Kto ma zapłacić VAT, faktura dla klienta z Unii.
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "McBain" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    -----------------------------
    jestes pewny że nie jest podatnikiem vat?
    może jest, ale zwolnionym ?
    dowiedz się dokladnie
    i napisz jeszcze jaką usługę mu świadczysz

    Wojtek
    ----------------
    i wzajemnie

  • 3. Data: 2006-11-07 14:09:58
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

    Hej,

    > -----------------------------
    > jestes pewny że nie jest podatnikiem vat?
    > może jest, ale zwolnionym ?
    > dowiedz się dokladnie
    > i napisz jeszcze jaką usługę mu świadczysz
    > ----------------------------
    >
    > Pozdrawiam
    > Wojtek
    > ----------------

    Pytałem, nie jest zarejestrowanym podatnikiem VAT, ta osoba jest
    fotografem. A moje usługi są usługami graficznymi. I co z tym fantem
    zrobić? Mój księgowy twierdzi, że powinienem wystawić ze stawką
    0%, ale mam przeczucie, że chyba jest troche inaczej. Tak jeszcze dla
    pewności postanowiłem zapytać specjalistów :))

    Pozdrawiam gorąco
    Wojtek

  • 4. Data: 2006-11-07 14:21:13
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-11-2006 o 15:09:58 McBain <m...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > 0%, ale mam przeczucie, że chyba jest troche inaczej. Tak jeszcze dla
    > pewności postanowiłem zapytać specjalistów :))

    Jakby był VATmanem to byś wystawiał NP bo to jest udzielenie licencji
    zapewne
    albo sprzedaż praw, a tak to na mój gust 22% na miejscu, ale to tylko na
    mój gust:)
    Ktoś jednak musi ten VAT zapłacić.

  • 5. Data: 2006-11-07 14:40:30
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "McBain" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Pytałem, nie jest zarejestrowanym podatnikiem VAT, ta osoba jest
    fotografem. A moje usługi są usługami graficznymi. I co z tym fantem
    zrobić?
    ------------------------
    wg ustawy o vat swiadczysz usługi niematerialne
    i nie masz wyjścia - jeżeli usługobiorca nie jest podatnikiem vat, to usługa
    podlega opodatkowaniu w Polsce, wg naszych stawek
    przypuszczam że 22%
    ------------------------------------
    Mój księgowy twierdzi, że powinienem wystawić ze stawką
    0%,
    -----------------------------
    zmień księgowego :)
    -------------------------

    Pozdrawiam gorąco
    Wojtek
    ---------------------
    wzajemnie

  • 6. Data: 2006-11-07 16:18:50
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

    Tak właśnie podejrzewałem, że tak jest, ktoś musi ten podatek
    niestety zapłacić.. Dzięki wielkie za pomoc.

    Jeszcze raz pozdro
    Wojtek

  • 7. Data: 2006-11-07 20:48:05
    Temat: Re: Kto ma zap?aciae VAT, faktura dla klienta z Unii.
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-11-2006 o 20:19:19 Martiness <m...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "my way" <y...@s...tlen.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Z tego co sie orientuje to niekoniecznie.
    > Jesli jest to np. sprzedaz praw autorskich, reklama, uslugi elektroniczne
    > itp. to moim zdaniem nie podlega to pod VAT i koniec kropka.
    > Chyba konkretnie precyzuje to rozdzial 3, Artykul 27 i 28 ustawy VAT ?

    Przeczytaj szczegółowo te artykuły, jest tam mały haczyk

  • 8. Data: 2006-11-08 08:43:12
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Martiness" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > itp. to moim zdaniem nie podlega to pod VAT i koniec kropka.
    > Chyba konkretnie precyzuje to rozdzial 3, Artykul 27 i 28 ustawy VAT ?

    miejsce opodatkowania usług, o których piszesz, bardzo konkretnie precyzuje
    art.27 ust. 3 i 4
    i z niego jasno wynika, że swiadczenie takich usług dla odbiorcy z innego
    kraju UE nie podlega pod polski vat pod warunkiem, że odbiorca ten jest
    podatnikiem vat, czyli będzie mógł rozliczyc vat w swoim kraju
    art.28 nie ma tu nic do rzeczy
    i koniec kropka :)

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-11-08 13:09:17
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Jesli slowo "podatnikow" znaczy "platnikow VAT" to masz racje :)

    a jeśli nie oznacza "platnikow vat" to nie mam racji ? :)

    > Ja mam inna sytuacje, bo swiadcze uslugi poza UE i w moim przypadku
    > przepis z art 27 mowi o "osobie" a nie "podatniku".

    a to zgoda
    bo my w tym wątku wyłącznie o podatnikach/niepodatnikach z ue sobie
    dyskutowaliśmy

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-11-08 19:19:19
    Od: "Martiness" <m...@g...pl>

> [...]

    itp. to moim zdaniem nie podlega to pod VAT i koniec kropka.
    Chyba konkretnie precyzuje to rozdzial 3, Artykul 27 i 28 ustawy VAT ?

    M.