  • 1. Data: 2002-03-20 10:19:15
    Temat: kurs księgowości
    Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl>

    Mam takie pytanie:
    Pracuję na etacie jako mikrobiolog w szpitalu. Obecnie jestem na urlopie
    macierzyńskim do 5 maja 2002. Od kwietnia zaczynam kurs księgowości, który
    będzie trwał 3 miesiące. Kurs nie jest mi niezbedny do doskonalenia się
    zawodowego, a jedynie chcę poszerzyć swoje umiejetności. W związku z tym
    moje pytanie:
    Czy mogę koszty kursu odliczyć od podatku jeżeli:
    1. Część trwania kursu zachacza o mój urlop macieżyński?
    2. I jeżeli nie jest on sciśle związany z wykonywanym zawodem?

    Dodam jeszcze, że w pracy po wejściu reformy służby zdrowia obowiązuje nas
    wykonywanie w każdym miesiącu kosztów wykonanych badań dla Kasy Chorych,
    jednak nie ma to wiele zwiazku z księgowością, może jednak mogłabym to pod
    to podczepić? :)

  • 2. Data: 2002-03-21 12:46:33
    Temat: Re: kurs księgowości
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-03-20 11:19, Użytkownik violeczka napisał:
> [...]
    > badań dla Kasy Chorych, jednak nie ma to wiele zwiazku z
    > księgowością, może jednak mogłabym to pod to podczepić? :)
    Dokształcania nie musisz pod nic podczepiać.
    Pomylilo ci sie z przyrządami i pomocami naukowymi.
    Jak by to było, gdyby czlowiek mógł sobie odliczyc wydatki na
    dokształacanie tylko i wyłacznie w swoim zawodzie?? Albo tylko i
    wyłacznie dotyczace obecnej pracy. Czyli nie mogłby sie dokształacac
    żeby pracę zmienić??
    No co ty.
    Takie wymogu nie ma. Możesz odliczyc sobie i naukę mongolskiego,
    jeżeli uwazasz że to wpłynie na twoja "atrakcyjność" na rynku pracy :-)
    A co do pierwszej części pytania - możesz sie dokształcac na uropie
    macierzyńskim i odliczyc to sobie od podatku. Przeciez tak naprawdę
    cały czas jestes zatrudniona na umowe o pracę i osiągasz z tego tytułu
    dochody, czyli spełniasz podstawowy warunek.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl