  • 1. Data: 2005-06-29 16:22:33
    Temat: kwestia zakupu na firmę
    Od: aabbccdd <a...@p...onet.pl>

    Witam, prowadzę DG z księgą prz-roz. Na okres wakacji zawiesiłem
    działalność. Kobieta w US nie przyjeła NIP, ponieważ stwierdziła, że brak
    wpisów w księdze, świadczy, ze działalność nie była prowadzona.
    Wyrejestrowałem się tylko w ZUS'ie.

    Zarysowałem moją sytuację, teraz pytanie: czy mogę teraz, a więc w czasie
    nieprowadzenia działalności (wyrejestrowanie TYLKO w ZUS), dokonać zakupu
    na firmę (wpisać rozchód do księgi prz-roz)?

  • 2. Data: 2005-06-29 22:59:58
    Temat: Re: kwestia zakupu na firmę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jun 2005, aabbccdd wrote:

    >+ Witam, prowadzę DG z księgą prz-roz. Na okres wakacji zawiesiłem
    >+ działalność. Kobieta w US nie przyjeła NIP,

    Czego nie przyjęła ?? Zmieniałeś wpis i nie przyjęła NIP-1 czy jak ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-06-30 10:07:36
    Od: aabbccdd <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 Jun 2005 00:59:58 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Czego nie przyjęła ?? Zmieniałeś wpis i nie przyjęła NIP-1 czy jak ?

    Nieściśle sie wyraziłem: dotychczas zawsze na wakacje zawieszałem
    działalność składając NIP-1, teraz poinformowano mnie, że rozliczjący się
    na podstawie książki prz-roz nie zawieszają w ten sposób działalności, brak
    wpisów w księdze oznacza, że działalność nie była prowadzona. Formalne
    zawieszenie działalności nastąpiło tylko w ZUS.

  • 4. Data: 2005-06-30 11:18:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Jun 2005, aabbccdd wrote:

> [...]
    >+ wpisów w księdze oznacza, że działalność nie była prowadzona. Formalne
    >+ zawieszenie działalności nastąpiło tylko w ZUS.

    Hm... przyjąłem do wiadomości.
    Ale o ile pamiętam to w "moim" ZUSie jakiś czas temu (tak z rok) wisiała
    kartka że jednym z wymogów uznania "nieprowadzenia DG" było zadeklarowanie
    tegoż "nieprowadzenia" w US.
    I pamiętamy że jasnej regulacji na istnienie "nieprowadzenia" nie ma...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-06-30 11:54:24
    Temat: Re: kwestia zakupu na firm
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    > kartka że jednym z wymogów uznania "nieprowadzenia DG" było zadeklarowanie

    Musiało to jednak dotyczyć karty podatkowej lub ryczałtu...

    > I pamiętamy że jasnej regulacji na istnienie "nieprowadzenia" nie ma...

    Kiedyś można było zawiesić działalność w urzędzie dzielnicy i zrobić to samo
    w US.
    Teraz, tak jak piszesz aabbbcccc tylko wyrejestrowujesz się z ZUS.

    A na swoje pytanie odpowiedziałeś już sobie sam:
    > brak wpisów w księdze, świadczy, ze działalność nie była prowadzona.
    > [...] czy mogę teraz, a więc w czasie nieprowadzenia działalności,
    dokonać zakupu na firmę?

    Czyli dokonanie zakupu na firmę będzie świadczyło, iż prowadzisz działalność
    gospodarczą, co dalej pociągnie za sobą konieczność odprowadzenia składek
    zus za ten czas/moment...

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński