  • 1. Data: 2005-06-29 11:36:34
    Temat: pit 37 zlozony po terminie
    Od: Slawek <c...@l...pl>

    No i stalo sie, w zasadzie mam czego chcialem. Poniewaz z przyczyn
    wlasnych spoznilem sie z wyslaniem deklaracja pit 37, czyli wspolnego
    rozliczenia z malzonka, to us wlasnie sporostowal moje samopoczucie.
    Dzisiaj dostalem informacje o tym, ze zgodnie z przepisami ordynacji
    podatkowej, fakt spoznienia pozbawia mnie przywileju rozliczenia sie
    wspolnego. W efekcie us czeka na korekte mojego zeznania praz spora
    doplate podatku. I teraz pytanie. Skoro sie dowiedzialem ze taka jest
    litera prawa, skoro nawet zyje, niestety, w panstwie, ktore pozbawia
    mnie prawa poniewaz niedopelnilem formalnosci - to co moge w tej
    sytuacji zrobic? Jakies porady?
    Podejrzewam, ze odwolanie sie do sumienia naczelnika US niewiele
    pomoze, ale zastanawiam sie nad tym jakich argumentow moge uzyc.
    W tym roku i tak przeszedlem na podatek liniowy i od razu zapytam, czy
    jezeli zloze zeznanie po terminie( w roku przyszlym), to tez strace
    prawo do rozliczenia sie wg tej skali?

    bede wdzieczny za sensowne wypowiedzi.

    sb

  • 2. Data: 2005-06-29 15:02:02
    Temat: Re: pit 37 zlozony po terminie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Slawek wrote:
> [...]
    > litera prawa, skoro nawet zyje, niestety, w panstwie, ktore pozbawia
    > mnie prawa poniewaz niedopelnilem formalnosci - to co moge w tej

    nic

> [...]
    > W tym roku i tak przeszedlem na podatek liniowy i od razu zapytam, czy
    > jezeli zloze zeznanie po terminie( w roku przyszlym), to tez strace

    prawo jest tutaj wyraźnie.
    Rozliczać się można wspólnie na wniosek małżonków złożony do 30 kwietnia.
    Nie zrobiłeś tego więc straciłeś ten przywilej.
    Urzędnika nie przekonasz, bo złamałby prawo, a on dla ciebie się nie
    podłoży.
    Nauczka na przyszłosć.
    Co do liniowego to nie wiem.

  • 3. Data: 2005-06-29 22:53:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jun 2005, Slawek wrote:
    [...]
    >+ W tym roku i tak przeszedlem na podatek liniowy i od razu zapytam, czy
    >+ jezeli zloze zeznanie po terminie( w roku przyszlym), to tez strace
    >+ prawo do rozliczenia sie wg tej skali?

    Wyboru sposobu rozliczania podatku dokonuje się coś do 20 stycznia
    danego roku - i TEN termin się liczy (dla odmiany). Masz dwie różne
    deklaracje: "papier" z deklaracją twojego wyboru oraz deklarację
    z wyliczeniem tego co wybrałeś (w następnym roku).
    Twój problem polega na tym iż rozliczenia wspólnego oraz wyboru
    sposobu rozliczenia (znaczy: "wspólnie czy osobno") dokonuje się
    na tej samej deklaracji. I wychodzi że "nie wybrałeś na czas".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)