  • 1. Data: 2005-01-01 11:25:36
    Temat: VAT rozliczany metodą kasową ?
    Od: "Don" <s...@3...net>

    Witam,

    Dziś podaczas zabawy sylwestrowej, od nowo poznanego współbiesiadnika -
    przypadkowo również księgowego dowiedziałem się, że istnieje możliwość
    comiesięcznego rozliczania podatku VAT ( sp. cyw ) metodą kasową tj. nie od
    tego co jest na papierze ( rejestr fakrur przedażowych ) ale od FIZYCZNIE
    otrzymanego VATu od klientów - czyli od faktycznie zapłaconych faktur.

    Po pierwsze byłoby to zbyt piękne żeby było prawdziwe, po drugie byłem już
    nieźle nawalony i mogłem coś namieszać.

    Czy ktoś z Was wie o co dokładnie chodzi - jakie pismo złożyć do US ( że tak
    chce się rozliczać ) i co najważniejsze - jak mam z razie kontorli
    udowaniać, że zapłate za fak. z np. lipca faktycznie dostałem w 3 ratach
    przez 3 kolejne miesiące i to jeszcze gotówką ( pewnie KP było było
    niezbędne ).....

    tnx

    don

  • 2. Data: 2005-01-02 17:43:38
    Temat: Re: VAT rozliczany metodą kasową ?
    Od: "Tomek" <t...@p...wp.pl>

    Ustawa o podatku od towearów i usług

    Art. 21.

    1. Mały podatnik może wybrać metodę rozliczeń polegającą na tym, że
    obowiązek podatkowy powstaje z dniem uregulowania całości lub części
    należności, nie później niż 90 dnia, licząc od dnia wydania towaru lub
    wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2, 5 i 6, po uprzednim pisemnym
    zawiadomieniu naczelnika urzędu skarbowego w terminie do końca miesiąca
    poprzedzającego okres, za który będzie stosował tę metodę, zwaną dalej
    "metodą kasową". Uregulowanie należności w części powoduje powstanie
    obowiązku podatkowego w tej części.

    Art. 2.

    Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o: (...) ust.

    25) małym podatniku - rozumie się przez to podatnika podatku od towarów i
    usług:

    a) u którego wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku) nie przekroczyła w
    poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej
    równowartości 800 000 euro,

    b) prowadzącego przedsiębiorstwo maklerskie, zarządzającego funduszami
    powierniczymi, będącego agentem, zleceniobiorcą lub inną osobą świadczącą
    usługi o podobnym charakterze, z wyjątkiem komisu - jeżeli kwota prowizji
    lub innych postaci wynagrodzenia za wykonane usługi (wraz z kwotą podatku)
    nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty
    odpowiadającej równowartości 30 000 euro - przy czym przeliczenia kwot
    wyrażonych w euro dokonuje się według średniego kursu euro ogłaszanego przez
    Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października poprzedniego
    roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł;

  • 3. Data: 2005-01-03 10:16:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Jan 2005, Don wrote:
    [...]
    >+ przypadkowo również księgowego dowiedziałem się, że istnieje możliwość
    >+ comiesięcznego rozliczania podatku VAT ( sp. cyw ) metodą kasową tj. nie

    Zaraz... z 4 kombinacji (kasa/memoriał vs. miesięcznie/kwartalnie)
    tylko 3 są dopuszczalne. Na pewno wolno miesięcznie kasowo ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)