  • 1. Data: 2008-11-17 18:38:15
    Temat: laptop "prywatny" sprzedaż na paragon
    Od: mk <m...@m...pl>

    Witam

    3 miesiące temu kupiłem laptopa. Ponieważ miał być na cele prywatne nie
    wprowadzałem go do KPiR ani na wyposarzenie.
    Okazało się, że nie specjalnie jestem z niego zadowolony, trafiła się
    możliwość jego sprzedaży, tylko muszę to pzrepuścić przez DG, bo klient
    życzy sobie paragon i podbitą gwarancję.

    Jak to zrobić aby jak najmniej stracić i niekoniecznie robić korekty VAT?

    Jak wprowadzę do firmy, to mam tylko koszt, tracę VAT i to podwójnie: 1
    raz bo nie odliczyłem przy zakupie, 2 raz bo muszę zapłacić VAT od
    sprzedaży.

    Chcę go sprzedać za tyle ile kupiłem i wolałbym nie dokładać do interesu.

    podpowiecie jak to zrobić poprawnie?

    dzięki

    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2008-11-17 20:42:49
    Temat: Re: laptop "prywatny" sprzedaż na paragon
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

> [...]
    > możliwość jego sprzedaży, tylko muszę to pzrepuścić przez DG, bo klient
    > życzy sobie paragon i podbitą gwarancję.

    A nie mozesz dać kupującemu paragonu i gwarancji którą Ty dostałeś od
    sprzedawcy laptopa ?

    Pozdrawiam

    boropi

  • 3. Data: 2008-11-17 20:53:06
    Od: mk <m...@m...pl>

    boropi pisze:

    > A nie mozesz dać kupującemu paragonu i gwarancji którą Ty dostałeś od
    > sprzedawcy laptopa ?
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > boropi

    Nie, bo zakup był na fakturę VAT z hurtowni.
    Karta gwarancyjna in planco do dalszej odsprzedaży.
    pozdr.
    mk

  • 4. Data: 2008-11-17 21:07:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mk w <news:gfsm2u$hcs$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Nie, bo zakup był na fakturę VAT z hurtowni.
    > Karta gwarancyjna in planco do dalszej odsprzedaży.

    Czyli cel zakupu był jasny -- handel

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2008-11-17 22:16:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Nov 2008, 'Tom N' wrote:

    > Czyli cel zakupu był jasny -- handel

    ...ergo zapomniał ująć w ewidencjach, czyli korekty kosztu
    i VATu, pasuje?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-11-17 23:29:00
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    mk <m...@m...pl> wrote:

    > Nie, bo zakup był na fakturę VAT z hurtowni.

    Może 'zgubić' fakturę, poprosić hurtownię o duplikat i zaksięgować
    teraz?

    a.

  • 7. Data: 2008-11-18 17:42:35
    Od: mk <m...@m...pl>

    Wemif pisze:

    > Może 'zgubić' fakturę, poprosić hurtownię o duplikat i zaksięgować
    > teraz?
    >
    > a.

    Nie mogę, bo na tej fakturze, były jeszcze inne pozycje, które
    zaksięgowałem jako towar handlowy.

    pozdr.
    mk

  • 8. Data: 2008-11-19 09:55:33
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0811172314050.3800@quad>,

    > ...ergo zapomniał ująć w ewidencjach, czyli korekty kosztu
    > i VATu, pasuje?

    Czynny żal już nie jest potrzebny? :)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 9. Data: 2008-11-19 12:10:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Nov 2008, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Czynny żal już nie jest potrzebny? :)

    "ktoś mnie tu bierze pod włos?"
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-11-19 14:08:43
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0811191309560.3484@quad>,

    > "ktoś mnie tu bierze pod włos?"
    > :)

    Może trochę ;)
    Po sprzedaży kiosku księgowość uprościła mi się do kilku kwitków na
    miesiąc, więc zaglądam dużo rzadziej i pewnie nieco rzeczy przegapiłem.
    Zmiany w instytucji czynnego żalu wydają mi się bardziej prawdopodobne
    niż zniknięcie obowiązku ewidencjonowania towaru handlowego w momencie
    zakupu :)