  • 1. Data: 2008-11-16 20:04:43
    Temat: Dochód brutto - dla fundusz świadczeń socjalnych
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Witam,

    Co to jest dochód brutto?
    Chodzi o oświadczenie dla ZFŚS.
    Czy jest to przychód minus koszty uzyskania
    czyli Dochód w PITcie (bez odliczenia
    składek społecznych itp.)?

    Piotr

  • 2. Data: 2008-11-16 22:25:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PiotrB. wrote:
> [...]
    >
    > Co to jest dochód brutto?
    > Chodzi o oświadczenie dla ZFŚS.
    > Czy jest to przychód minus koszty uzyskania

    brutto to brutto czyli przed odliczeniem czegokolwiek
    zwykle ta największa liczba, której w rzeczywistosci w postaci kasy
    oglądałeś pomniejszoną o jakies kilkadziesiąt procent.

  • 3. Data: 2009-06-03 13:08:55
    Temat: Re: Dochód_brutto_-_dla_fundusz_świ
    Od: "Christine" <piaskry@WYTNIJ_TOgery.pl>

    [cytat]
    brutto to brutto czyli przed odliczeniem czegokolwiek
    zwykle ta największa liczba, której w rzeczywistosci w postaci kasy
    oglądałeś pomniejszoną o jakies kilkadziesiąt procent.
    [/cytat]

    A ja pozwolę sobie nie zgodzić się z tym, że dochód brutto, to dochód bez
    jakichkolwiek odliczeń.
    Dla obliczenia dochodu brutto, z pracy, od przychodów odlicza się oprócz innych
    kosztów uzyskania także składki na ubezpieczenie społeczne, nie odlicza się natomiast
    podatku dochodowego i składki na ubezpieczenie zdrowotne. Elementy te odejmuje się
    natomiast dla obliczenia dochodu netto (na rękę).