  • 1. Data: 2002-01-16 18:48:59
    Temat: leasing a kontrola US? - pomoc
    Od: "Michał Krupiński" <m...@p...pl>

    Witam!
    Prosze o pomoc w nastepujacej sprawie:
    Moj kolega rozpoczal wlasnie leasing czwartego samochodu osobowego z
    homologacja (kombiaki). Problem polega na tym, ze jego firma nie zatrudnia
    ani jednej osoby. Jest to spolka z o.o. z jednym wlascicielem (osoba
    fizyczna) i jednoosobowym zarzadem.
    Osoby, ktore korzystaja z tych samochodow zatrudnione sa w innej spolce
    powiazanej jednak (nieformalnie) z firma, o ktorej wspomnialem powyzej.

    Moj kolega ma coraz wiecej obaw, iz kontrola z UKS moze sie przywalic, ze
    leasinguje samochody, ktorymi nie ma kto jezdzic.

    Dlatego prosilbym Szanownych Grupowiczow o informacje, czy rzeczywiscie moze
    tak byc, ze kontrola zakwestionuje zasadnosc leasingu pojazdow w takiej
    sytuacji. Ewentualnie jak sobie poradzic z takim problemem.

    Z gory dziekuje i pozdrawiam,
    Michal Krupinski
    m...@p...pl

  • 2. Data: 2002-01-16 20:28:44
    Temat: Re: leasing a kontrola US? - pomoc
    Od: "Pawel" <s...@p...pl>

    Nie jestem specjalista ale prowadze ksiegowosc w fimie a dokladnie ksiegi
    handlowe. Moge jedynie zapewnic ze atkie dzialanie jest niezgodne z
    przepisami. Twoj kolega niech lepiej jak najszybciej zalatwo sprawe itd bo
    jak przyjdzie UKS to bedzie cienko. Nie jestem w temacia leasingow mocny bo
    moja firma od 5 lat nie korzysta z tej formy kredytowania, wiem jedno ze
    kazda rzecz ktora jest kosztem uzyskania przychodow w firmie i ksiegowana
    jest jako koszt musi byc realnie wykorzystywana do uzyskania dochodu.
    Zagmatwalem ale tak naszybko co mi wpadlo na mysl to pisze. U mnie sie
    przyczepili do szyby ktora byla kupiona a nie zamontowana w samochcodzie.
    dlatego lepiej uwazac na nich

  • 3. Data: 2002-01-16 20:53:11
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Jan 2002, Michał Krupiński wrote:

    >+ Witam!
    [...]
> [...]
    >+ powiazanej jednak (nieformalnie) z firma, o ktorej wspomnialem powyzej.

    Była tu dyskusja o "przyczepieniu" się US (niesłusznie, skoro nawet
    jest kategoria "świadczących usługi kierowcy na obcym sprzęcie"
    czy jakoś tak).
    Niewątpliwie jak NIE ma umowy to NIE wykaże że samochody są
    mu potrzebne do prowadzenia działalności !
    IMHO czym prędzej umowa ze SZCZEGOLNĄ uwagą na to, że wynajmuje
    kogoś żeby świadczył usługi kierowania JEGO pojazdami na rzecz
    JEGO firmy !

    >+ Moj kolega ma coraz wiecej obaw, iz kontrola z UKS moze sie przywalic, ze
    >+ leasinguje samochody, ktorymi nie ma kto jezdzic.

    Postaw się na miejscu kontrolera.
    Równie dobrze mógłbym do celów tworzenia oprogramowania
    kupić np. karuzelę ;>

    >+ Z gory dziekuje i pozdrawiam,
    -:)
    Weżmij googla i poszukaj - rada była jak piszę, ze szczególnym
    zwróceniem uwagi (w umowie) że to na rzecz JEGO firmy (bo
    inaczej US zakwestionuje koszty !)

    >+ Michal Krupinski

    Pozdrowienia, Gotfryd