    From: "Magdip" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: leasing finansowy again, może Ty Orko?
    Date: Fri, 25 Jan 2002 08:38:14 +0100

    Prowadzę pełną księgowość. Wzięłam w leasing finansowy projektor na 25 m-cy.
    Firma ładnie mi rozpisała wysokość rat leasingowych (osobno kapitałowych i
    odsetkowych). Dodatkowo na koniec okresu leasingu jest opcja wykupu.
    Pytanie: co jest dla mnie wartością początkową dla celów amortyzacyjnych?
    Firma określiła wartość transakcyjną projektora, ale zastanawiam się czy
    wartoscią początkową nie powinna być ta wartość transakcyjna (czyli suma rat
    kapitałowych) ale powiększona o opcję wykupu, bo de facto ta suma jest dla
    mnie ceną nabycia projektora. Ich stanowisko jest takie, żeby tej opcji nie
    doliczać.

    Drugie pytanko jest takie. Zgodnie z nową ustawą muszę całość zobowiązań
    leasingowych wpisać do ksiąg mimo braku faktur (firma wystawia fakturę co
    miesiąc). Czy zobowiązania wobec finansującego powinnam ująć w kwocie netto
    czy też w kwocie brutto i na VAT naliczony wpisać sumę VAT, a potem
    stopniowo w każdej deklaracji go sobie odpisywać?

    Magdip

    --

    Magdip