  • 11. Data: 2003-04-10 14:31:12
    Temat: Re: leasing i wykup, jak to jest :-)
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Piszac to miałem na uwadze głównie doświadczenie. Tak się składa, że
    zajmuję
    > sie leaisingiem i kilenci, którzy wykupują samochody "na nazwisko",
    mimo iż
    > otrzymują fv vat od leasingodawcy płacą PCC.

    A nie muszą, a nawet nie powinni.
    Polecam lekturę ustawy o PCC

    Art. 2. Nie podlegają podatkowi:
    4) czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej
    jedna ze stron z tytułu dokonania tej czynności
    na podstawie odrębnych przepisów jest
    opodatkowana podatkiem od towarów i usług
    lub jest zwolniona od tego podatku.

    > Ponieważ wykupujesz na nazwisko (np. Jan Kowalski) i samochód jest
    Twój
    > I jak kupujesz u dealera prywatnie na Jan Kowalski, to też jest PCC?
    >
    > Ciekawe pytanie. Nia mam pojęcia jak jest wówczas.

    No właśnie nie ma PCC
    (chyba, że dealer nie jest VATowcem,
    co jest niezwykle mało prawdopodobne)

    > Mam nadzieję, ze nie wprowadziłem nikogo w błąd.

    A to nie wiem :-)

  • 12. Data: 2003-04-10 14:34:57
    Od: "Remek Halicki" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > jedna ze stron z tytułu dokonania tej czynności
    > na podstawie odrębnych przepisów jest
    > opodatkowana podatkiem od towarów i usług

    remek

  • 13. Data: 2003-08-29 15:37:42
    Od: "Paweł Pilas v...@o...pl" <v...@o...pl>

    Czy jest taka mozliwosc, ze przy wykupie
    > EFL (bo tu mam leasing) EFL przekaze za ta skromna kwote wykupu
    > (pare stowek) samochod mi - jako osobie prywatnej
    Tak ale tylko dla umów zawartych przed 2001 r
    ? Wtedy place tylko
    > 2% wartosci wozu w US i moge go normalnie sprzedac...
    tak jest

    > Bo normalnie to EFL przekaze go mojej firmie wiec firma przy sprzedazy
    > bedzie musiala wystawic FV na kwote za ktora bedzie sprzedawac woz
    > (vide 10 tys) - i trzeba bedzie odprowadzic od tej kwoty vat, dochodowy
    > etc..
    W zasadzie tak ale i niekoniecznie. Można np: zakupić samochód na firmę ale nie
    przyjmować go na listę środków trwałych ale jako towar handlowy i sprzedać go
    np o 100 zł drożej - i już omineliśmy zamiary fiskusa.
    > Czy w tym pierwszym wypadku tkwi wlasnie cala przyjemnosc leasingu,
    Już niestety nie ale tak było.
    Natomiast cała przyjemność z leasingu polega na tym, że możemy zaplanować sobie
    koszty np:
    1) za listopad wychodzi nam dochód, zaliczkę na podatek doch. trzeba zapłacić w
    podwójnej wysokości - co możemy zrobić - kupić sobie np: samochód i wpłacić
    tyle ile mamy dochodu - od tej chwili zbijamy dochód do zera i nie płacimy nic
    2)Drugi przypadek to moment w którym przechodzimy na II lub III próg podatkowy,
    analogicznie do wcześniejszej wskazówki wykonujemy czynności i pa pa II-gi czy
    III-ci progu.
    Ale najleprze jest księgowanie, przychodzi FV wrzucamy w koszty i tyle.Żadnych
    amortyzacji, środków trwałych a i jak nawet komornik zastuka do dzwi(nie życzę
    nikomy - ale się zdaża) to nie ma prawa nawet dotknąć - bo to nie nasze

    Pozdrawiam
    Paweł Pilas v...@o...pl