  • 1. Data: 2005-05-31 13:03:28
    Temat: liczenie rabatu
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    Witam

    jest cena netto 6.95 22% VAT i rabat 5%
    jak bedzie wartosc netto kwota vat oraz wartosc brutto?
    glownie chodzi mi o sposob liczenia takiego czegos.
    dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2005-05-31 13:10:34
    Temat: Re: liczenie rabatu
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Tommy napisał:
> [...]
    > jak bedzie wartosc netto kwota vat oraz wartosc brutto?
    > glownie chodzi mi o sposob liczenia takiego czegos.

    Kwota rabatu będzie taka jak się kontrahenci umówią - nie sądzisz
    przecież, że jakieś prawo reguluje udzielanie rabatów w obrocie
    gospodarczym. A jak już kwota netto będzie znana to się od niej obliczy
    VAT zgodnie z ustawą i po zsumowaniu wyjdzie kwota brutto.

    pozdrawiam

    Tomek

    Przedpremiera! Nowa plyta Kazika 'Los sie musi odmienic'!
    Wylacznie w melo.pl! Posluchaj!
    >>> http://link.interia.pl/f188d <<<

  • 3. Data: 2005-05-31 13:41:58
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > gospodarczym. A jak już kwota netto będzie znana to się od niej obliczy
    > VAT zgodnie z ustawą i po zsumowaniu wyjdzie kwota brutto.

    chodzi mi o sposob liczenia

    1)

    6,95 * 0,05 = 0,3475
    6,95-0,3475 = 6,6025

    wartosc netto 6,6025 * 36 = 237,69

    2)

    6,95 * 0,05 = 0,3475
    6,95-0,35 = 6,6

    wartosc netto 6,6 * 36 = 237,60

    ktory wynik jest prawidlowy ?

  • 4. Data: 2005-05-31 14:22:04
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    Tommy napisał(a):
    > Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > chodzi mi o sposob liczenia
    >
    > 1)
    >
    > 6,95 * 0,05 = 0,3475
    > 6,95-0,3475 = 6,6025
    >
    > wartosc netto 6,6025 * 36 = 237,69
    >
    > 2)
    >
    > 6,95 * 0,05 = 0,3475
    > 6,95-0,35 = 6,6
    >
    > wartosc netto 6,6 * 36 = 237,60
    >
    > ktory wynik jest prawidlowy ?

    a kupujesz czy sprzedajesz? :>
    MSPANC :D

    --
    Krisso

  • 5. Data: 2005-05-31 21:48:07
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    > a kupujesz czy sprzedajesz? :>
    > MSPANC :D

    sprzedaje

  • 6. Data: 2005-06-01 04:58:22
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Tommy" <b...@y...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w
    wiadomości

    > chodzi mi o sposob liczenia
    >
    > 1)
    >
    > 6,95 * 0,05 = 0,3475
    > 6,95-0,3475 = 6,6025
    >
    > wartosc netto 6,6025 * 36 = 237,69
    >
    > 2)
    >
    > 6,95 * 0,05 = 0,3475
    > 6,95-0,35 = 6,6
    >
    > wartosc netto 6,6 * 36 = 237,60
    >
    > ktory wynik jest prawidlowy ?

    W sumie i pierwszy i drugi:
    rabat możesz liczyć:
    1. od kwoty netto,
    2. od kwoty brutto

    wystawiajac fakturę:
    1. vat mozesz liczyć od sumy netto pozycji
    2. vat mozesz liczyć od pojedyńczych pozycji.

    natomiast to co najwazniejsze, w podsumowaniu faktury przy wartosciach
    netto+vat musi sie rownac brutto,
    a zaokrąlenia czasem się pojawiają i nic na to nie poradzisz....

    pomysl jak to wyglada z prasą (a temat dość (!) często się pojawiający... )

    gazeta wybiórcza: 2,80 brutto 2.6168 netto 0.1832 vat
    a klient kupuje 30 gazet w miesiącu....

    IMHO dlatego w obrocie są druki faktur liczone od kwoty brutto - czasem to
    ułatwia całą sytuację...

    pozdraiwam
    Łukasz Kaliński

  • 7. Data: 2005-06-01 08:50:43
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    eh dalej nie uzyskalem odpowiedzi na moje pytanie.
    ktory wynik jest poprawny ?

  • 8. Data: 2005-06-01 09:00:35
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    > eh dalej nie uzyskalem odpowiedzi na moje pytanie.
    > ktory wynik jest poprawny ?

    Uzyskałeś:
    "W sumie i pierwszy i drugi:
    rabat możesz liczyć: