  • 1. Data: 2003-12-28 21:27:07
    Temat: lista płac na przełomie roku
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    Witam i chciałabym się upewnić że dobrze myślę w sprawie wynagrodzeń za
    grudzień 2003:
    - dla osoby prawnej wynagrodzenia za 12/2003 są KUP roku 2003, bez względu
    na termin wypłaty.
    - w liście płac jeśli zakładam wypłatę w styczniu, wówczas powinnam użyć
    wskaźników obowiązujących w styczniu 2004 czyli wysokość KUP, % składki na
    ubezpieczenie zdrowotne itd. powinnam wziąć obowiązujące już w styczniu, a
    nie te ze starego roku.
    - wynagrodzenia grudniowe wypłacone w styczniu 2004 nie pojawią się w
    PIT-11 pracowników za rok 2003.
    - idąc dalej to w PIT-11 za 2003 rok pojawi się 11 pensji (w ciągu roku
    nastąpiła zmiana terminu wypłat wynagrodzeń) i co wówczas - dać KUP za 11
    m-cy roku 2003 z informacją dla pracownika że ma prawo do pełnej kwoty
    zryczałtowanych KUP jak się będzie rozliczał sam w PIT, czy wpisać "należne
    zryczałtowane KUP"??
    - gdyby jednak udało się sprężyć i wysłać wynagrodzenia jeszcze w grudniu
    (powiedzmy 30 grudnia) to co wtedy?? Czy mamy prawo uwzględnić KUP za
    grudzień 2003 i kwotę wolną od podatku przy obliczaniu wynagrodzenia netto,
    no bo przecież już jedna pensja w grudniu poszła??

    pozdrawiam z przełomu roku ;-))

    Magdalena

  • 2. Data: 2003-12-28 21:40:59
    Temat: Re: lista płac na przełomie roku
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Magdalena,

    Sunday, December 28, 2003, 10:27:07 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > grudzień 2003 i kwotę wolną od podatku przy obliczaniu wynagrodzenia netto,
    > no bo przecież już jedna pensja w grudniu poszła??

    To jest najmniejszy problem. Zapomniałaś o podwójnym ZUSie i PIT-4 do
    zapłaty...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2003-12-29 17:47:33
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > To jest najmniejszy problem. Zapomniałaś o podwójnym ZUSie i PIT-4 do

    nie zapomniałam, z tym się liczę. Ale nadal nie ma odpowiedzi na moje
    pytania ;-(

    Magda

  • 4. Data: 2003-12-29 22:34:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Magdalena,

    > nie zapomniałam, z tym się liczę. Ale nadal nie ma odpowiedzi na moje
    > pytania ;-(

    Ależ naliczaj te koszty uzyskania i ulgę - w końcu są to dochody z
    wynagrodzeń za cały rok pracy i tak w rozliczeniu rocznym zarówno KUP
    jak i ulga są uwzględniane w całości. Z tego powodu IMHO głowy Ci nikt
    nie urwie.
    Dziwi mnie natomiast, że tak lekką rączką chcesz oddać miesięczną
    składkę ZUS i pdof. Widać stać Cię na to - zazdroszczę :-)/:-(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl