  • 1. Data: 2003-12-28 19:17:39
    Temat: prosze o wyjasnienie zapisu ustawy zus
    Od: "vill" <v...@g...pl>

    Witam
    Mam takie pytanie w ustawie dot. ZUS z 13 paz.1998 w art.
    Art. 9.

    2. Osoba spełniająca warunki do objęcia obowiązkowo ubezpieczeniami
    emerytalnym

    i rentowymi z kilku tytułów, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, 4-6 i 10,

    jest objęta obowiązkowo ubezpieczeniami z tego tytułu, który powstał
    najwcześniej.

    Może ona jednak dobrowolnie, na swój wniosek, być objęta ubezpieczeniami

    emerytalnym i rentowymi także z pozostałych, wszystkich lub wybranych

    tytułów lub zmienić tytuł ubezpieczeń, z zastrzeżeniem ust. 7.

    przez siebie rodzaju działalności.

    i rentowym.

    i rentowym.

    I teraz. Mam 22 lata studiuje czy jesli zatrudnie sie w jakiejs firmie x na
    zlecenie w jakiejs tam czesci wymiaru godzin i od tej umowy odprowadze zus
    pomimoze jest on dobrowolny (ale nie w pelnym wymiarze skladek tak jak od
    pelnego etatu) po czym zaloze dzialalnosc pozarolnicza czyli art 6 ust 1 pkt
    5 np. po miesiacu to czy w mysl w/w nie place skladek zus?

  • 2. Data: 2003-12-28 19:20:43
    Temat: Re: prosze o wyjasnienie zapisu ustawy zus
    Od: "vill" <v...@g...pl>

    Pytanie jest czysto teoretyczne mam juz wlasna dzialalnosc i ten pkt mnie
    nie dotyczy