  • 1. Data: 2007-03-12 14:10:00
    Temat: małzeństwo a pit
    Od: b...@g...pl

    Od września 06 jestem w związku małżeńskim i chciałbym rozliczyć się
    za zeszły rok wspólnie z żoną, ponieważ w przeciwnym razie musiałbym
    dopłacić kilkaset złotych do urzędu (3 próg)
    jednakże wyczytałem w wyborczej, że aby rozliczać się wspólnie trzeba
    być małżeństwem przez CAŁY rozliczany rok podatkowy.
    Chciałbym zasięgnąć Waszych opinii na temat:
    1. Jaka jest szansa że urząd skarbowy doszuka się że nie spełniam w
    100% kryterium "małżeństwa podatkowego"
    2. W przypadku ewentualnego odkrycia tego faktu jaka czeka mnie
    kara...
    pozdrawiam
    biedrona

  • 2. Data: 2007-03-12 14:52:16
    Temat: Re: małzeństwo a pit
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    >1. Jaka jest szansa że urząd skarbowy doszuka się że nie spełniam w
    100% kryterium "małżeństwa podatkowego"

    Mysle, ze rowna 100% - z tym, ze jak sadze, odczekaja pare latek, coby sie
    uzbieraly odsetki :)

    >2. W przypadku ewentualnego odkrycia tego faktu jaka czeka mnie
    kara...

    Jakby sie uprzec, to moze byc nawet i odpowiedzialnosc karna za skladanie
    falszywych zeznan (chyba max 3 lata).
    Na pewno doplata podatku wraz z odsetkami, ktorych sie za pare lat troche
    uzbiera...
    Reasumujac - nie oplaci sie kombinowac i wpasc tak glupio

    Pozdrawiam
    SDD