  • 1. Data: 2007-03-12 14:09:10
    Temat: małzeństwo a pit
    Od: b...@g...pl

    Od września 06 jestem w związku małżeńskim i chciałbym rozliczyć się
    za zeszły rok wspólnie z żoną, ponieważ w przeciwnym razie musiałbym
    dopłacić kilkaset złotych do urzędu (3 próg)
    jednakże wyczytałem w wyborczej, że aby rozliczać się wspólnie trzeba
    być małżeństwem przez CAŁY rozliczany rok podatkowy.
    Chciałbym zasięgnąć Waszych opinii na temat:
    1. Jaka jest szansa że urząd skarbowy doszuka się że nie spełniam w
    100% kryterium "małżeństwa podatkowego"
    2. W przypadku ewentualnego odkrycia tego faktu jaka czeka mnie
    kara...
    pozdrawiam
    biedrona

  • 2. Data: 2007-03-13 06:53:31
    Temat: Re: małzeństwo a pit
    Od: "Plusek$" <plusek!spamek!@tenbit.!spamek!.pl>

    Użytkownik <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Od września 06 jestem w związku małżeńskim i chciałbym rozliczyć się
    za zeszły rok wspólnie z żoną, ponieważ w przeciwnym razie musiałbym
    dopłacić kilkaset złotych do urzędu (3 próg)

    Wszędzie jest praktyką, że po zawarciu związku małżeńskiego jest zmieniany
    NIP-3 żony (zmiana adresu,nazwiska)
    i wklepują to do systemu, a później przy przyjmowaniu wniosków sprawdzaja
    każdy NIP wypełnianego PIT-a i od razu zaznaczają że nie można się rozliczać
    i nie przyjmują. Mówię o silnie skomputeryzowanych urzędach skarbowych. Ale
    w innym przypadku na 100% się wykryje więc nie warto kombinować. Nawet to
    nie ryzyko !

    Mareika

  • 3. Data: 2007-03-13 14:43:07
    Od: "Patryk" <p...@p...onet.pl>

    Tak, ale może być sytuacja, że żona nie zmienia nazwiska, adresu
    zamieszkania i ma już nowy dowód. Tak było u mnie. A zatem nie składałem
    NIP-3. Stąd zastanowiło mnie to, bo co prawda w tym roku rozliczamy sie
    osobno (ślub był w sierpniu 2006), ale w przyszłym US może krzyczeć... :-)

    Użytkownik "Plusek$" <plusek!spamek!@tenbit.!spamek!.pl> napisał w
    wiadomości news:et5i11$il5$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2007-03-14 09:54:13
    Od: "Plusek$" <plusek!spamek!@tenbit.!spamek!.pl>

    Użytkownik "Patryk" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > osobno (ślub był w sierpniu 2006), ale w przyszłym US może krzyczeć... :-)

    NIP-3 też wymaga zmiany numeru dowodu osobistego i trzeba to zawsze robić w
    ciągu 30 dni od daty otrzymania dowodu. W starostwach czy Urzędach Miasta do
    wniosku o dowód dołączają zawsze NIP-3 coby go wypełnić.... lepiej więc
    wypełniać NIP-3 żony ...

    Mareika