  • 1. Data: 2003-01-07 17:46:28
    Temat: ZUA - zgłoszenie do ubezpieczenia - pomocy!
    Od: "Zuzia" <z...@w...pl>

    Witam - mam problem.

    Dzisiaj byłam w ZUSie razem z moim przyszłym pracodawcom - MOIM OJCEM.
    Przy wypełnianiu druku ZUA poinformowano mnie, że nie mogę być PRACOWNIKIEM
    mojego ojca ponieważ jesteśmy zameldowani pod tym samym adresem i prowadzimy
    współne gospodarstwo domowe.

    W pole 01 punktu V. "TYTUŁ UBEZPIECZENIA" (sześcioznakowy kod tytułu
    ubezpieczenia) kazano mi wpisać kod oznaczający WSPÓŁPRACOWNIKA.

    Czy to prawda? Czy nie mogę być pracownikiem osoby z którą prowadzimy
    wspólne gospodarstwo domowe?
    I co to właściwe znaczy? Bo zameldowana jestem tam gdzie ojciec ale mieszkam
    z narzeczonym.
    Wolałabym być pracownikiem a nie wpółpracownikiem.

    Jakie przepisy to regulują?

    Z góry ogromne dzięki za pomoc
    pozdrawiam
    Zuzanna

  • 2. Data: 2003-01-07 19:23:51
    Temat: Re: ZUA - zgłoszenie do ubezpieczenia - pomocy!
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zuzia" <z...@w...pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    mieszkam
    > z narzeczonym.
    > Wolałabym być pracownikiem a nie wpółpracownikiem.

    Pani w ZUS miała rację. Status osoby wspópracującej rodzia takie skutki że
    składki są odprowadzane od podstawy która obowiązuje osoby prowadzące DG. W
    twoim przypadku wychodzi że Ty i Twój ojciec będziecie płacić łącznie 1200
    zł składek miesięcznie. Reguluje to ustawa ogłoszona w Dz.U. nr 137, poz.
    887 z późn. zm. - zwróć uwagę na art. 8 ust. 11

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 3. Data: 2003-01-08 11:46:33
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    No i czegoś brakło aby informacja była kompletna a mianowicie ten Dziennk
    Ustaw jest z 1998 roku z poźniejszymi zmianami.

    Serwiz