  • 1. Data: 2003-01-07 18:59:26
    Temat: zarejestrowanie firmy za granica
    Od: "SzerszeN" <s...@s...pl>

    witam

    mam pytanie, moze ktos z was orientuje sie jak mozna zarejestrowac
    dzialalnosc gospodarcza poza granicami polski, jak to sie odbywa, jakie
    trzeba spelniac wymogi, jakie papiery, gdzie skladac jak z zusem, itp,
    chodzi mi o wszelkie i jakiekolwiek informacje zwiazane z tematem jego
    kozysciami (oprocz nizszych podatkow) i potencjalnymi pulappkami,
    ewentualnie jakies adresy netowe gdzie takich informacji moge zasiegnac

    dzieki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-01-07 19:16:57
    Temat: Re: zarejestrowanie firmy za granica
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > kozysciami (oprocz nizszych podatkow) i potencjalnymi pulappkami,
    > ewentualnie jakies adresy netowe gdzie takich informacji moge zasiegnac

    Jakis czas temu był na ten temat cykl artykułów w Dobrej Firmie.
    Musisz przeszukać archiwum Rzepy.

    Jak przećwiczysz praktycznie to napisz na grupę ;-)

    pozd.Pix

  • 3. Data: 2003-01-07 20:50:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Wydaje mi się, że to zależy od kraju, w którym chcesz się zarejestrować.
    Będziesz podlegał ichniemu prawu. Należałoby zacząć najpierw od wyboru
    nowego kraju. Z tego co wiem, to przy ambasadach są tzw. radcy handlowi.
    Powinni Ci pomóc.

  • 4. Data: 2003-01-09 10:16:45
    Od: "SzerszeN" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Będziesz podlegał ichniemu prawu. Należałoby zacząć najpierw od wyboru
    > nowego kraju. Z tego co wiem, to przy ambasadach są tzw. radcy handlowi.

    tez wlasnie zaczolem kombinowac w ten sposob ze najlepiej pewnie bedzie udac
    sie do ambasady, ale interesuje mnie rowniez jak to bedzie wygladac w
    polsce, mam na mysli firme offshore czy jak to sie tam nazywa, czyli
    zejestrowana w jakims kraju, ale prowadzaca dzialalnosc poza jego granicami
    czyli w tym wypadku w polsce,
    rozumiem ze podatki bede, lub nie placil tamtemu krajowi (w niektorych
    wypadkach jest to 0% lub 100$ za rok wiec stad to nie), ale co bede musial
    robic od strony finansowo/ksiegowo/prawnej w polsce, jakies inne oplaty,
    papierki itp, jak sprawa z zus'em i np zatrudnianiem pracownikow, jak sprawa
    z vatem itp