  • 1. Data: 2003-03-07 06:53:37
    Temat: mieszkanie na współasność a ulga remontowa?
    Od: "kem" <k...@g...pl>

    Kupiłem z moją dziewczyną mieszkanie na współwłasność w 50%. Nie jesteśmy
    jeszcze małżeństwem. Chciałbym odliczyć wszystkie nakłady na fundusz
    remontowy, ponieważ był opłacany wyłącznie z mojego rachunku bankowego. Na
    materiały do remontu mieszkania brałem faktury wyłącznie na siebie i też
    chciałbym je odliczyć od podatku w całości.

    Pytane brzmi: czy mogę to zrobić, czy jedynie w 50% procentach??? A jeżeli
    nie mogę tego zrobić, czy moja dziewczyna może pozostałe 50% odliczyć,
    pomimo że na fakturach na materiały remontowe i na przelewac na fundysz
    remontowy jest tylko moje nazwisko?

    Od znajomych dowiedziałem się, iż mogę odliczyć wszystko tylko w 50%,
    ponieważ nie mam aktu właśności na całe mieszkanie. Jak mamy się ustrzec
    przed tym problemem na przyszłość? Czy mamy założyć współny rachunek
    bankowy, z którego będziemy opłacali fundusz remontowy i brać faktury na 2
    nazwiska???

    Proszę o poradę.

    Pzdr.
    kem

  • 2. Data: 2003-03-07 08:13:37
    Temat: Re: mieszkanie na współasność a ulga remontowa?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "kem" <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > przed tym problemem na przyszłość? Czy mamy założyć współny rachunek
    > bankowy, z którego będziemy opłacali fundusz remontowy i brać faktury na 2

    Odliczasz do wysokości pełnej ulgi.

  • 3. Data: 2003-03-08 14:59:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Mar 2003, kem wrote:
    [...]
    >+ Od znajomych dowiedziałem się, iż mogę odliczyć wszystko tylko w 50%,
    >+ ponieważ nie mam aktu właśności na całe mieszkanie.

    Znaczy (*ich zdaniem*) jest różnica podatkowa między
    posiadaniem przez ciebie połowy mieszkania[1] ;] a posiadaniem
    połowy własności całego mieszkania ?? ;)
    Powiedzieli ci skąd wiedzą coś takiego ??

    pzdr, Gotfryd
    (zainteresowany jako współwłaściciel, akurat nie mieszkania)
    [1] oczywiście musiałoby być podzielone na 2 lokale :)