  • 1. Data: 2003-03-06 21:47:19
    Temat: Umowa zlecenie i zwrot kosztów zleceniobiorcy
    Od: t...@o...pl

    Zatrudniam kogoś na umowę zlecenie. Jak wiadomo w umowie zlecenie, która opiewa
    na kwotę wyzszą niż 146 zł występują zryczałtowane koszty uzyskania przychodów.

    Zleniobiorca musi polecieć samolotem, aby wykonać zlecenie. Cena biletu
    przekracza zryczałtowane koszty uzyskania przychodu.

    Czy w umowie zlecenie mogę zawrzeć klauzulę, że oprócz wynagrodzenia bedzie
    przysługiwać zwrot wydatków na bilet lotniczy. Czy może kłóci się to z kwestią
    istnienia zryczałtowanych kosztów uzyskania przychodu i moge zwrócić pieniądze
    za bilet jedynie za cenę rezygnacji ze zryczałtowanych KUP?

    Dziękuję
    Thomasson

  • 2. Data: 2003-03-10 08:33:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2003 t...@o...pl wrote:
    [...]
> [...]
    >+ istnienia zryczałtowanych kosztów uzyskania przychodu i moge zwrócić pieniądze
    >+ za bilet jedynie za cenę rezygnacji ze zryczałtowanych KUP?

    Zawsze mi się wydawało że albo-albo, ale...przy okazji dyskusji
    o ostatnich zmianach podatkowych wypłynęła m.in. ta sprawa.
    Widziałem w GP trochę dyskusji, czy jest KUP *dla zatrudniającego*
    wypłata zwrotu kwoty delegacji...
    Poszło właśnie o określenie "zatrudnienia" - które obejmuje
    również umowy wykonywane osobiście. Niestety, ani wniosków
    końcowych nie pamiętam, ani odszukać w *aktualnych* przepisach
    się nie zabieram - ale wygląda że jakaś dziura była. Czy jest
    nadal... nie wiem.
    Na pewno jeśli wykonawca umieści koszty na rachunku - to ma
    wybór (jak w ustawie) - ryczałt albo rzeczywiste koszty.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-03-12 21:21:26
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 6 Mar 2003 t...@o...pl wrote:
    [...]
    >+ Czy w umowie zlecenie mogę zawrzeć klauzulę, że oprócz wynagrodzenia bedzie
    >+ przysługiwać zwrot wydatków na bilet lotniczy.

    Minister się wyłuszczył, opis tu:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=906&d
    ok=906.6.3.2.1.3.0.1.htm

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-03-12 21:52:58
    Od: t...@o...pl

    > On 6 Mar 2003 t...@o...pl wrote:
> [...]

    Mowa jest tam o "nowym rozporządzeniu ministra finansów". Nie dotarłem do
    niego, ale chętnie się zapoznam. Póki co albo kup zryczałtowany, albo
    sfinansowanie przejazdu.

    Thomasson

  • 5. Data: 2003-03-13 07:56:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Mar 2003 t...@o...pl wrote:
    [...]
    >+ > Minister się wyłuszczył, opis tu:
> [...]

    Tam jest (w komentarzu) wyraźne wykluczenie, że "nie dotyczy
    umów wykonywanych osobiście [i chyba paragrafy]", tak że IMHO
    jest jasno - nie da się w zleceniu odliczyć jednego i drugiego,
    więc nic się nie zmieniło.
    Jak rozumiem - chodzi o wszystkie wątpliwe przypadki typu
    udziałowiec/pełnomocnik/... (ale nie pracownicy) coś załatwiają
    - i było wątpliwe czy można im zwrócić (licząc w KUP) za bilet.

    pzdr, Gotfryd