  • 1. Data: 2003-03-06 22:20:05
    Temat: Pit 14 - zwrot nadpłaty wkładu mieszkaniowego
    Od: "Paweł Ubysz" <...@u...neostrada.pl>

    Witam,

    Jest tak - otrzymałem ze spółdzielni zwrot części wkładu mieszkaniowego w
    2002. Ostatnie wydatki na mieszkanie miałem w 2001 , w sumie około 300.000
    zł. Nadpłata wyniosła ok 20000 i tyle jest na picie 14. Jak należy
    potraktować ten pit - czy prawdą jest , że fiskus może potraktować to , jako
    dochód i opodatkować ???

    Pozdrawiam,
    Paweł Ubysz.

  • 2. Data: 2003-03-07 17:35:11
    Temat: Re: Pit 14 - zwrot nadpłaty wkładu mieszkaniowego
    Od: "Basia lub Damian" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    nalezy wpisac kwote z pit-14 do rozliczenia w miejsce inne dochody.
    pozdrowienia
    Baska

    --
    Serwery wirtualne - http://www.komrel.net - fachowa samoobsluga!

  • 3. Data: 2003-03-07 19:53:02
    Od: "Paweł Ubysz" <...@u...neostrada.pl>

    Użytkownik "Basia lub Damian" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b4alfo$j3l$1@sklad.atcom.net.pl...
    > Witam,
    > nalezy wpisac kwote z pit-14 do rozliczenia w miejsce inne dochody.
    > pozdrowienia
    > Baska

    Czyli podwójne opodatkowanie ??? Raz juz te pieniądze zarobiłem ,
    opodatkowano je. Potem wpłaciłem wkład do spółdzielni , za dużo , jak się
    okazało. Mimo dokonanego przez spółdzielnię zwrotu , moje wydatki i tak
    znacznie przekroczyły limit odpisów dla ulgi budowlanej. To tak ma być????
    to ja się z tego kraju wypisuję !!!!

    Paweł.

  • 4. Data: 2003-03-08 14:43:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2003, Paweł Ubysz wrote:

> [...]
    >+ Jest tak - otrzymałem ze spółdzielni zwrot części wkładu mieszkaniowego
    >+ w 2002. Ostatnie wydatki na mieszkanie miałem w 2001 , w sumie około

    Czy mamy rozumieć że to zostało jakoś odliczone (od dochodu,
    od podatku,...) ?

    >+ Nadpłata wyniosła ok 20000 i tyle jest na picie 14. Jak należy
    >+ potraktować ten pit - czy prawdą jest , że fiskus może potraktować
    >+ to , jako dochód i opodatkować ???

    IMHO - jeśli są to twoje pieniądze które *były* w całości
    opodatkowane - to co najwyżej PCC by się należał :> (od
    pożyczki, którą spółdzielnia sobie zrobiła...)
    Natomiast jeśli to był twój przychód który został zwolniony
    (lub odliczony) z podatku - to owszem, ale sądzę że inaczej:
    ty sam musisz "potraktować" i opodatkować :(

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-03-08 14:51:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Mar 2003, Paweł Ubysz wrote:
    [...do Basi...]
    >+ Czyli podwójne opodatkowanie ??? Raz juz te pieniądze zarobiłem ,
    >+ opodatkowano je. Potem wpłaciłem wkład do spółdzielni

    ...i odliczałeś czy nie odliczałeś od dochodu lub podatku ?
    Bo jeśli odliczałeś - to gdzie "podwójność" ??

    >+ okazało. Mimo dokonanego przez spółdzielnię zwrotu , moje wydatki i tak
    >+ znacznie przekroczyły limit odpisów dla ulgi budowlanej. To tak ma być????
    >+ to ja się z tego kraju wypisuję !!!!

    IMHO sam sobie jesteś winien, podając za mało szczegółów :> !
    Bo teraz wygląda że owa kwota nie była odliczana.

    BTW: nie jestem doradzcą, ale ilosć informacji której pytający
    *nie* podają jest tak rażąco wysoka, że chyba dość łatwo
    *każdemu* dojść do tego że trzeba by wróżek... a my nie
    stosujemy...

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-03-08 15:21:09
    Od: "Paweł Ubysz" <...@u...neostrada.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > (lub odliczony) z podatku - to owszem, ale sądzę że inaczej:
    > ty sam musisz "potraktować" i opodatkować :(

    Dokładnie , to było tak:
    Wpłaciłem na mieszkanie 300tys.Pierwsza wpłata w 1999 - ulga od PODATKU
    Z tego , odliczyłem od PODATKU 19% z kwoty dozwolonej , nie pamiętam
    dokładnie , ale chyba ok 170 tys zł , - odliczenie w sumie ( od 1999 do 2001
    ok 32 tys )
    ostatnie odliczenie miałem w 2001 , wpłaciłem w tym roku 55 tys , odliczyłem
    19% od kwoty , o którą w 2001 wzrosła kwota do odliczeń , bodajże 7 tys -
    odliczenie wyniosło ok 1300 zł.
    W 2002 dostałem za spółdzielni zwrot ok.20 tys zł.
    I otrzymałem PIT 14

    I co mam robić??

    Pozdrawiam,
    Paweł Ubysz

  • 7. Data: 2003-03-10 08:40:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Mar 2003, Paweł Ubysz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ dokładnie , ale chyba ok 170 tys zł , - odliczenie w sumie ( od 1999 do 2001

    Czyli 130kzł nie było objęte ulgą, tak ?

    >+ ostatnie odliczenie miałem w 2001 , wpłaciłem w tym roku 55 tys , odliczyłem
    >+ 19% od kwoty , o którą w 2001 wzrosła kwota do odliczeń , bodajże 7 tys -
    >+ odliczenie wyniosło ok 1300 zł.

    Czyli razem 178kzł bez ulgi ?

    >+ W 2002 dostałem za spółdzielni zwrot ok.20 tys zł.
    >+ I otrzymałem PIT 14
    >+
    >+ I co mam robić??

    Przyznam że nie wiem co to jest PIT-14 :]
    Ale ja bym usiłował wyjaśnić, np. czy to nie podlega np.
    pod art. 21.1("podatkowi nie podlegają").50:
    ++++++
    50) przychody otrzymane w związku:

    a) ze zwrotem udziałów lub wkładów w spółdzielni albo wkładów w spółce,
    -----

    Inaczej rzeczywiście byłby to podatek od podatku...
    Czy spółdzielnia wie że ów zwrot to była kwota *nie* objęta
    zwolnieniem podatkowym ?

    >+ Pozdrawiam,

    wzjm, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-03-10 13:49:28
    Od: "Paweł Ubysz" <...@u...neostrada.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]

    Tak , około 130kzł nie było objęte ulgą. A PIT14 jest to taki PIT , który
    m.in. informuje o wysokości wycofanego wkładu mieszkaniowego , otrzymuje go
    US i zainteresowany..
    Pozdrawiam,
    Paweł Ubysz

  • 9. Data: 2003-03-10 20:18:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Mar 2003, Paweł Ubysz wrote:
    [...]
    >+ Tak , około 130kzł nie było objęte ulgą.

    No to na zdrowy rozum nie powinno być drugi raz opodatkowane.

    >+ A PIT14 jest to taki PIT , który
    >+ m.in. informuje o wysokości wycofanego wkładu mieszkaniowego ,
    >+ otrzymuje go US i zainteresowany..

    Acha. Z jednej strony zrozumiałe - spółdzielnia nie
    musi wnikać czy i ile odliczyłeś i od czego.
    Z drugiej - skoro US i tak informację "pobudzającą" ma,
    to można założyć że skontroluje (teraz albo np. za rok).
    Może byś ich (US) zapytał co oni o tym myślą ?
    Daj znać grupie :)

    >+ Pozdrawiam,

    wzjm, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-03-12 11:21:35
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > m.in. informuje o wysokości wycofanego wkładu mieszkaniowego , otrzymuje go

    IMHo jest tak: spółdzielnia musi taki PIT14 sporządzić. A jeśli ty wcześniej
    sobie odliczyłeś te wpłaty, to masz je opodatkować, a jeśli nie odliczyłeś, to
    nie. To jest moje skromne zdanie. PIT14 musi być, bo np. ktoś wpłacił 100k i
    sobie je w całości odliczył, a potem spółdzielnia mu oddała, bo np. koszty
    budowy były niższe, to teraz musi to opodatkować.

    Magda