  • 1. Data: 2003-03-07 01:28:40
    Temat: Zpesuty laptop - clo i VAT
    Od: NiNo <n...@p...pl>

    Przeszukalem Internet - jednak nigdzie nie znalazlem ospowiedzi na
    ponizszy problem. Chcialbym kupic laptopa w USA na aukcji eBay
    [powiedzmy za $300]. Sprzet jest fizycznie uszkodzony - ma popekany
    ekran LCD. Jak w takim przypadku bedzie wygladala sparawa cla? Czy
    zepsuty sprzet - nie da sie z niego przeciez korzystac, bedzie oclony w
    jakis sposob? Czy bede musial zaplacic VAT od wartosci komputera? W jaki
    sposob moj kontrahent powinien opisac paczke abym uniknal ewentualnego
    cla i vatu? Koszt przesylki zamknie sie w kwocie $85 - via
    http://usps.com/ czyli United States Postal Service. Szczegolnie cenne
    beda uwagi osob ktore mialy podobne doswiadczenia.

    Pozdrawiem serdecznie,
    NiNo

  • 2. Data: 2003-03-08 11:27:25
    Temat: Re: Zpesuty laptop - clo i VAT
    Od: NiNo <n...@p...pl>

    ...litosci - naprawde nikt nie prtafi mi pomoc? Sprawa dla mnie jest o
    tyle istotna, ze nie wiem czy oplaca sie taki komputer sprowadzic
    wlasnie ze wzgledu na clo i VAT. Pomocy! ;o)

    Pozdrawiam,
    NiNo

  • 3. Data: 2003-03-09 13:45:16
    Temat: Odp: Zpesuty laptop - clo i VAT
    Od: "Roman" <t...@p...fm>

    Witam serdecznie.
    Ja w innej sprawie. Interesuje mnie w jaki sposób zamierzasz zaplacic za
    wylicytowany laptop. Ostatnio licytowalem na niemieckim eBay gitare nie
    udalo sie, ale slyszalem ze sprawy z przekazaniem naleznosci sa bardziej
    skaplikowane i dosyc drogie, jak samo zaplacenie cla. Pozdrawiam Roman

    Uzytkownik "NiNo" <n...@p...pl> napisal w wiadomosci

  • 4. Data: 2003-03-16 14:54:34
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b48scu$khd$1@absinth.dialog.net.pl>, NiNo wrote:
> [...]
    > jakis sposob? Czy bede musial zaplacic VAT od wartosci komputera? W jaki
    > sposob moj kontrahent powinien opisac paczke abym uniknal ewentualnego

    Niech nadawca bedzie koniecznie osoba prywatna a nie firma. Niech
    napisze: "komputer uszkodzony" lub "uszkodzone czesci komputerowe" i
    jako wartosc cos mniejszego niz 45 USD. Na 90% puszcza bez cla i VATu.

    Jakby co moge pomoc posrednictwem osob ktore znam w USA, tak zeby
    paczka przyszla do polski jako od osoby prywatnej, oraz z odpowiednia
    deklaracja (pomocne jesli Twoj sprzedawca nie bedzie Ci chcial tego
    tak zadeklarowac lub/i bedzie firma i nie bedzie chcial napisac osoby
    prywatnej jako nadawca). Prowizja 9$.

    Sluze rowniez pomoca w platnosciach do Paypal.com, e-gold.com,
    Moneybookers.com. Prowizja 9%, ale przeliczam po kursie srednim NBP,
    wiec nie wypada tak zle jak sie wydaje.

    > cla i vatu? Koszt przesylki zamknie sie w kwocie $85 - via
    > http://usps.com/ czyli United States Postal Service.

    Za glowe sie zlapalem...
    Szkoda Twojej kasy...
    Zepsutego laptopa z popekanym ekranem mozesz spokolnie przeslac zwykla
    poczta za okolo 1/3 tej kwoty.

    A jak chcesz szybko i ekskluzywna usluga, to chociaz skorzystaj z EMS
    Pocztex, sprowadzalem tym z USA ogromne pudla wielkosci 60x30x20 cm
    wypelnione sprzetem komputerowym, kosztowalo 50$ i szlo kilka dni.

    --
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl

  • 5. Data: 2003-03-16 14:56:12
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b4fghr$gr7$1@nemesis.news.tpi.pl>, Roman wrote:

> [...]
    > udalo sie, ale slyszalem ze sprawy z przekazaniem naleznosci sa bardziej
    > skaplikowane i dosyc drogie, jak samo zaplacenie cla. Pozdrawiam Roman

    Bez przesady.
    Ja moge wyslac Ci kase wszedzie za prowizja 9%. Paypal.com,
    e-gold.com, Moneybookers.com, gdziekolwiek tylko chcesz.