  • 1. Data: 2008-07-15 22:58:21
    Temat: moje "zawieszenie" DG
    Od: "Darrek" <o...@m...com>

    Witam

    Ostatnio moja uwage zwrocil problem zawieszen dzialalnosci gospodarczej i
    jako ze sam przechodzilem ten proces 28 miesiecy temu troche sie
    zaniepokoilem.

    Sytuacja wyglada nastepujaco : w styczniu 2006 dokonalem "zawieszenia"
    dzialalnosci. W zusie oczywiscie zostalem poinstruowany jakie druki mam
    zlozyc, pani w okienku powiedziala ze nie bede musial placic skladek. W tym
    samym miesiacu wyjechalem za granice gdzie przebywam i pracuje do dzis.
    Zagraniczny pracodawca oczywiscie placi tu za mnie wszystkie odpowiedniki
    skladek "zusowych". Poprosilem osobe z rodziny o skladanie co miesiac
    zerowej deklaracji vat do US.

    Dzisiaj slyszalem w telewizji o nowej ustawie ktora po wejsciu w zycie ma
    regulowac m.in. zawieszanie DG. Po lekturze przypadkow osob od ktorych zus
    upomnial sie o zalegle skladki (mimo "zawieszenia" DG) nasunely mi sie
    pytania :

    Czy w obecnej sytuacji musze sie przygotowac ze w zusie na moim koncie
    rosnie co miesiac zadluzenie z tytulu skladek ubezp. spolecznego ? Rozumiem
    ze pobyt za granica (do tej pory) mogl byc jedynie ergumentem w rozprawie
    sadowej miedzy podatnikiem a zusem. Czy nowa ustawa cos zmieni ?

    Nie place od 28 m-cy skladki zdrowotnej (oczywiscie nie korzystam z uslug
    polskiej sluzby zdrowia), czy tutaj takze rosnie mi dlug w zusie ?

    Jakie byloby najlepsze dla mnie wyjscie z tej sytuacji (nie planuje powrotu
    do Polski) : jak najszybciej likwidowac dzialalnosc, nie robic nic czy tez
    poczekac na nowa ustawe i wtedy zlikwidowac DG ?

    Pozdrawiam

    Darek