  • 1. Data: 2008-07-15 19:01:10
    Temat: DG liniowa i maksymalny przychod
    Od: smykas <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy istnieją jakieś ograniczenia maksymalnego przychodu/dochodu dla DG
    rozliczającej się podatkiem liniowym 19%?

    Np powyżej XXX przychodu należy założyć Sp. z o.o....

    Proszę o podstawę prawną.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Smykas

  • 2. Data: 2008-07-15 19:41:23
    Temat: Re: DG liniowa i maksymalny przychod
    Od: r...@o...pl

    On 15 Lip, 21:01, smykas <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > rozliczającej się podatkiem liniowym 19%?
    >
    > Np powyżej XXX przychodu należy założyć Sp. z o.o....

    Nie, ale powyzej 800k(a wkrotce moze byc to 1,2mln) wpadasz w pelna
    ksiegowosc.
    No i w razie wtopy komus moze sie spodobac Twoj dom, a nie milion
    doniczek w magazynie ;)

  • 3. Data: 2008-07-15 19:45:59
    Od: smykas <s...@p...onet.pl>

    r...@o...pl pisze:
    > Nie, ale powyzej 800k(a wkrotce moze byc to 1,2mln) wpadasz w pelna
    > ksiegowosc.
    > No i w razie wtopy komus moze sie spodobac Twoj dom, a nie milion
    > doniczek w magazynie ;)

    Dzięki, już też się dokopałam:

    małym podatniku -- oznacza to podatnika, u którego wartość przychodu ze
    sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług) nie
    przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty
    odpowiadającej równowartości 800 000 euro; przeliczenia kwot wyrażonych
    w euro dokonuje się według średniego kursu euro ogłaszanego przez
    Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października
    poprzedniego roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1 000 zł,

    Pozdrowienia
    Smykas

  • 4. Data: 2008-07-15 20:04:51
    Od: r...@o...pl

    On 15 Lip, 21:45, smykas <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października
    > poprzedniego roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1 000 zł,

    oops, zapomnialem ze to o eurosy chodzi. Tym lepiej :)

  • 5. Data: 2008-07-15 20:56:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2008, smykas wrote:

> [...]
    [...]
    > Dzięki, już też się dokopałam:
    >
    > małym podatniku -- oznacza to podatnika, u którego wartość przychodu

    Nienienie. Przypadkiem też limit, ale na inną okazję :) (jak z ustawy
    o VAT lub PIT to dotyczy m.in. prawa do rozliczania kwartalnego).

    Pełna księgowość to w innym miejscu:
    http://www.gofin.pl/5,38,29502,1.html
    +++
    Ustawa z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowoœci
    Art. 2. 1. Przepisy ustawy o rachunkowoœci [...] stosuje się [...]
    do [...]
    2) osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek jawnych osób
    fizycznych oraz spółek partnerskich, jeżeli ich przychody netto ze
    sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych za poprzedni rok
    obrotowy wyniosły co najmniej równowartoœć w walucie polskiej 800.000
    euro,
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-07-16 11:07:18
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych za poprzedni rok
    > obrotowy wyniosły co najmniej równowartoœć w walucie polskiej 800.000

    Z ciekawosci zapytam czy jak facet zarabia 1,20 mln PLN rocznie to musi
    prowadzic pelna ksiegowosc? Dodam ze facet ma chyba jednoosobowa dzialalnosc
    ale to jest MLM i poniewaz ma potezna siec stad takie dochody.Bo wiem ze
    majatek jego firmy to jest laptop i volvo terenowka (w leasingu zreszta) :)
    Pozdrawiam
    Przemek

  • 7. Data: 2008-07-16 11:14:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Z ciekawosci zapytam czy jak facet zarabia 1,20 mln PLN rocznie to musi
    > prowadzic pelna ksiegowosc?

    1,20 mln PLN<800 000 Eur

  • 8. Data: 2008-07-16 12:03:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Jul 2008, p...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    ^^
    <SPOCZNIJ>
    > Z ciekawosci zapytam czy jak facet zarabia 1,20 mln PLN

    E, taka drobna (w skali PK) kwota... ;)

    > rocznie to musi
    > prowadzic pelna ksiegowosc? Dodam ze facet ma chyba jednoosobowa dzialalnosc

    "Chyba" powiadasz.
    To właśnie od tego "chyba" zależy!
    Jak zarabia jako manager to oczywiście nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-07-16 17:45:38
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > 1,20 mln PLN<800 000 Eur

    zarabia 1,20 mln a liczą sie obroty a nie zarobek - czyli bardzo prawdopodobne,
    że miał obrót dużo większy niż 800 000 euro

  • 10. Data: 2008-07-16 17:46:45
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Z ciekawosci zapytam czy jak facet zarabia 1,20 mln PLN rocznie to musi
    > prowadzic pelna ksiegowosc?

    zarobek nie ma nic do rzeczy - liczą sie obroty - mógł mieć strate 100 zł ale
    duże obroty i wtedy pełna księgowość