  • 1. Data: 2008-05-20 17:53:57
    Temat: może? nie może?
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

    Co ma zrobić porządne zewnętrzne biuro księgowe, gdy klient daje do
    księgowania fakturę leasingową na komputery a nie ma nigdzie śladu umowy
    leasingowej?

    --
    andreas

  • 2. Data: 2008-05-21 10:16:54
    Temat: Re: może? nie może?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    andreas pisze:
    > Co ma zrobić porządne zewnętrzne biuro księgowe, gdy klient daje do
    > księgowania fakturę leasingową na komputery a nie ma nigdzie śladu umowy
    > leasingowej?

    Co to znaczy "nie ma śladu"?
    Klient odmówił dostarczenia umowy czy powiedział że jej nie ma?
    Czy nikt go o nią nie poprosił?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-05-21 11:10:14
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

    > Co to znaczy "nie ma śladu"?
    > Klient odmówił dostarczenia umowy czy powiedział że jej nie ma?
    > Czy nikt go o nią nie poprosił?

    Jest tylko umowa ustna. Leasingodawcą (wystawcą faktury za leasing) jest
    spółka-matka.

    --
    andreas

  • 4. Data: 2008-05-21 12:07:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    andreas pisze:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jest tylko umowa ustna. Leasingodawcą (wystawcą faktury za leasing) jest
    > spółka-matka.

    Kodeks Cywilny

    Art. 709 Umowa leasingu powinna być zawarta na piśmie pod rygorem
    nieważności.

    To chyba kończy kwestię?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-05-21 13:06:22
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

    > Kodeks Cywilny
    >
    > Art. 709 Umowa leasingu powinna być zawarta na piśmie pod rygorem
    > nieważności.
    >
    > To chyba kończy kwestię?

    Nie kończy, bo ja wiem jaki jest stan prawny. Chciałem tylko dowiedzieć się
    co by zrobiło tak porządne biuro (Maddy :) ) w sytuacji dostarczenia takiej
    faktury z poleceniem zaksięgowania. Dla ułatwienia ustalmy, że biuro dostało
    to polecenie na piśmie.

    --
    andreas

  • 6. Data: 2008-05-21 13:29:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    andreas pisze:
> [...]
    > faktury z poleceniem zaksięgowania. Dla ułatwienia ustalmy, że biuro dostało

    Sorry ale nie jestem aż tak zdesperowana. Odesłałabym takiego klienta w
    cholerę.
    Ale nie wyobrażam sobie takiej sytuacji.
    Jestem... jak by to powiedzieć... asertywna i moi klienci to wiedzą.
    Paru nieszczęśników na tej grupie też może coś powiedzieć.
    Bycie wredną babą w interesach popłaca.

    Ale jeżeli ktoś chciałby (co jest wysoce nieprawdopodobne) na mnie
    wymusić księgowanie operacji co do której nie ma żadnych wątpliwości, że
    jest nieprawidłowa/fikcyjna/whatever to ja sie z koniem kopała nie będę.

    Przy różnicach w interpretacjach, wątpliwościach co do prawidłowego
    ujęcia można pójść na kompromis - Ty mi każesz na piśmie zaksięgować w
    określony sposób i bierzesz odpowiedzialność za skutki, ja umywam ręce.
    Ale są pewne granice. Granice zdrowego rozsądku.

    Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813