  • 1. Data: 2008-05-20 10:08:44
    Temat: jak to zaksiegwac?
    Od: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

    Witam!
    Chciabym sie dowiedziec jak poprawnie zaksiegowac pieniadze, ktore
    otrzymalem przez platnosci allegro.

    Sytuacja wyglada nastepujaco:
    - kupujacy wplaca 14,50 poprzez platnosci allegro
    - platnosci allegro pobieraja prowizje w wysokosci 0,72zl.
    - kwota ktora wyplacam na moje konto firmowe to - 13,78

    Jak mam nabic paragon, z kwota ktora otrzymalem faktycznie na konto po
    odliczeniu prowizji za platnosc czyli 13,78 czy 14,50?

    Druga sprawa wyglada nastepujaca. Sprzedawany byl towar, na ktory nie mam
    faktury, ani rachunku. Byly to rosliny z mojego akwarium. Wplata jednak
    trafila na konto firmowe, nabijac normalnie paragon?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-05-20 11:01:14
    Temat: Re: jak to zaksiegwac?
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "..::TOMI::.." <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak mam nabic paragon, z kwota ktora otrzymalem faktycznie na konto po
    > odliczeniu prowizji za platnosc czyli 13,78 czy 14,50?

    postaw sie w sytuacji klienta- co go obchodzą Twoje prowizje itd. on chce
    paragon na tyle, ile zapłacił

  • 3. Data: 2008-05-20 11:07:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gasper pisze:
    > Użytkownik "..::TOMI::.." <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > postaw sie w sytuacji klienta- co go obchodzą Twoje prowizje itd. on
    > chce paragon na tyle, ile zapłacił

    A jak płaci na poczcie, to też żąda od sprzedawcy faktury na opłatę
    pocztową?

    Kluczowym w tej dyskusji jest fakt, czy prowizja jest płacona przez
    kupującego, czy sprzedającego. W przypadku płatności allegro oba takie
    przypadki mogą mieć miejsce. Na przykład w przypadku płatności zwykłej
    faktycznie sprzedający płaci prowizję. Ale w przypadku escrow - kupujący.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-05-20 11:09:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ..::TOMI::.. pisze:

    > Druga sprawa wyglada nastepujaca. Sprzedawany byl towar, na ktory nie
    > mam faktury, ani rachunku. Byly to rosliny z mojego akwarium. Wplata
    > jednak trafila na konto firmowe, nabijac normalnie paragon?

    Odpowiedź na to pytanie jest niezależna od tego, czy wpłata została
    dokonana na Twoje konto firmowe, czy nie.

    Jeśli sprzedaż była dokonana w ramach DG, to musi być odpowiednio
    zaksięgowana. Jeśli natomiast sprzedawałeś "prywatnie", to znaczy poza
    DG, to księgować w DG nie musisz, choćby wpłata została dokonana na
    konto firmowe (tak samo jak musisz zaksięgować wpłaty dokonane w ramach
    DG, które doszły na konto prywatne).

  • 5. Data: 2008-05-20 11:14:39
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > (tak samo jak musisz zaksięgować wpłaty dokonane w ramach DG, które doszły na

    weź czytaj temat ze zrozumieniem ;)
    czy pytałby jak zaksięgować prywatna sprzedaż?
    a w treści pyta jeszcze o paragon....

  • 6. Data: 2008-05-20 11:18:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gasper pisze:
    > wiadomości news:g0ubhh$pbq$3@news.onet.pl...
    >>
    > weź czytaj temat ze zrozumieniem ;)
    > czy pytałby jak zaksięgować prywatna sprzedaż?
    > a w treści pyta jeszcze o paragon....

    Staram się czytać ze zrozumieniem. Napisał, że sprzedał swoje
    akwaria, tudzież inne sprzęty i wpłata *jednak* trafiła na konto
    firmowe, co sugeruje, że nie było to zamierzone. I z tego powodu, że
    wpłata trafiła na firmowe, chce to zaksięgować w DG. IMHO nie musi,
    jeśli nie ma innych okoliczności, które by takiego księgowania wymagały.

  • 7. Data: 2008-05-20 11:24:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 20 May 2008 12:08:44 +0200, ..::TOMI::.. napisał(a):

    > Druga sprawa wyglada nastepujaca. Sprzedawany byl towar, na ktory nie mam
    > faktury, ani rachunku. Byly to rosliny z mojego akwarium. Wplata jednak
    > trafila na konto firmowe, nabijac normalnie paragon?

    Ja zadałbym inne pytanie. Czy była to DG, czy może rolnictwo? Nie, to nie
    jest żart! Przeczytaj art. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych.

  • 8. Data: 2008-05-20 13:18:31
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

> [...]
    >
    > Jak mam nabic paragon, z kwota ktora otrzymalem faktycznie na konto po
    > odliczeniu prowizji za platnosc czyli 13,78 czy 14,50?

    Moim zdaniem powinieneś wystawić paragon na 14,50zł. A allegro powinno Tobie
    wystawić fakturę na 0,72 zł za płatności allegro - albo jakąś zbiorczą.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004