  • 1. Data: 2008-05-19 19:21:20
    Temat: ku przestrodze PIT 37 i podatek liniowy
    Od: <r...@n...pl>

    Witam,
    Wlasnie sie dowiedzialem, ze nie dostane zwrotu podatku (bardzo pokaźna
    suma) z tytulu wspolnego rozliczenia z zona. Zona i ja mielismy w 2008
    normalne stosunki pracy ale niestety dla nas żona otworzyla dodatkowo wlasna
    dzialalnosc jako agent ubezpieczeniowy na kilka miesiecy i wybrala podatek
    liniowy. Okazalo sie jednak ze to uniemozliwia wspolne rozliczenie na jednym
    PIT 37 chociaz i zona i ja rozliczamy sie na tym PIT indywidualnie z racji
    stosunkow pracy. Gdybym wiadzial wybralibysmy inna forme opodatkowania dla
    dzialalnosci albo i nawet nie uruchamiali dzialalnosci ktora tyle przyniosla
    co pieniadze ktorych teraz nie dostaniemy. Czyli mozna bylo nie kiwac palcem
    w bucie i miec to samo.
    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2008-05-19 19:47:18
    Temat: Re: ku przestrodze PIT 37 i podatek liniowy
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    r...@n...pl w <news:g0skcg$bd4$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > dzialalnosc jako agent ubezpieczeniowy na kilka miesiecy i wybrala podatek
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > liniowy.
    ^^^^^^^^^[2]

    > Okazalo sie jednak ze to uniemozliwia wspolne rozliczenie na jednym
    ^^^^^^^ [3]

> [...]
    > co pieniadze ktorych teraz nie dostaniemy. Czyli mozna bylo nie kiwac palcem

    [5]

    Czyli tak:

    -- przekroczyłem próg, żona nie (tak wynika z [1])
    -- żona chciała dorobić i być "cfana" (to z [2])
    -- tu wyszła nieznajomość przepisów [3]
    -- tu, że nauka kosztuje [4] (gdybym wiedział jakie numery będą w totku...)

    I wreszcie [5] -- mam wrażenie, że dobrze wiedzieliście w czym rzecz,
    podjęliście ryzyko, niestety nie wypaliło i masz/macie pretensje do
    wszystkich tylko nie do siebie

    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-05-19 20:05:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@n...pl wrote:
> [...]
    > co pieniadze ktorych teraz nie dostaniemy. Czyli mozna bylo nie kiwac palcem

    To czemu nie doczytałeś przed założeniem DG jak to jest z podatkiem
    liniowym.
    Gdybym ja wszystko wiedział, też był bym pare razy bogatszy.

  • 4. Data: 2008-05-19 20:35:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Gdybym wiadzial wybralibysmy inna forme opodatkowania

    To na jakiej podstawie podjęliście decyzję o wyborze liniowego?
    Nie przeczytaliście przepisów, to możecie mieć żal tylko do siebie.
    Wypadałoby raczej się trochę zawstydzić...
    Dobrze, ze nie wybraliście jakiegoś ryczałtu 17%,
    bo byłoby jeszcze gorzej ;-)

  • 5. Data: 2008-05-20 10:50:41
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik <r...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co pieniadze ktorych teraz nie dostaniemy. Czyli mozna bylo nie kiwac palcem

    zaraz sie obudzisz, że na liniowym też nie mogła być - dopiero bedziesz płakał

  • 6. Data: 2008-05-22 11:19:21
    Od: <r...@n...pl>

    Witam,

    Miałem nic nie pisać ale kiedy widzę zjadliwe komentarze grupki złośliwców
    pod moim postem -który miał przecież tylko na celu ostrzec potencjalne
    przyszłe ofiary fiskusa które tak jak ja nie znały wcześniej prawa- to
    ciężko milczeć.

    1. Nie wszyscy -tak jak wy- studiują każdy przepis z dolu do gory. Sa tacy
    przecietni zjadacze ktorzy poswiecaja kazda chwile innym aktywnosciom. I to
    do nich byl adresowany moj mail a nie do Was: wszystko wiedzących mądrali.
    Pytanie: co mnie lub innej osobie z waszych mniej lub bardziej zlosliwych
    komentarzy? Jedyna korzysc przynosza one swoim tworcom ktorzy napawaja sie
    mysla ze oni to by byli madrzejsci itp.

    2. Indywidualne przesłanie do pana Toma N ktorego napędzają różne wrażenia.
    Ja tez mam wrażenie o panu. Niech sie pan domysli jakie Mistrzu Wrażeń.

    3. Jesli chodzi o meritum to rzeczywiście ja wchodzę w 3 prog a zona nie
    przekracza pierwszego. Stad chciala dorobic otwerajac dodatkowa dzialalnosc
    oprocz swojej normalnej pracy na umowe. Poniewaz wszyscy jej koledzy -agenci
    ubezpieczeniowi- rozliczali sie podatkiem liniowym i ona go wybrala. Mnie
    sie nie zapalilo czerwone światlo bo sadzilem iz idea wspolnego rozliczania
    jest usrednienie dochodow malzonkow, bo przeciez razem nie zarabamy duzo
    jesli nie wychodzimy poza 1 prog. Sadzilem ze tak sa skonstruowane
    przepisy - zgodnie z tym duchem. Zasiegalem ostatnio opinii jedengo z
    naczelnikow urzedu skarbowego ktory w istocie stwierdzil ze jest to bubel
    prawny gdyz jest to nielogiczne. Bo panstwo nie pozwala rozliczac sie
    wspolnie gdy malzonek jest na liniowym chyba na tej zasadzie że nie można
    łączyc ze sobą 2 roznych sposobow rozliczania (innym rodzajem PIT). Tyle
    tylko że żona miala normalna prace na umowe i i tak musi sie rozliczyc tym
    samym PIT-37 co ja (procz drugiego PIT odnoszacego sie do liniowego). Skoro
    wiec moze i musi to zrobic na PIT 37 dlaczego nie moze sie rozliczyc razem
    ze mną? Jaki byl powod takiej nielogicznej regulacji ustawodawcy?

    Z mojej stron EOT.

    Pozdrawiam

    Krzysiek

  • 7. Data: 2008-05-22 22:51:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 May 2008, r...@n...pl wrote:

    Może ad rem tylko:

    > 3. Jesli chodzi o meritum to rzeczywiście ja wchodzę w 3 prog a zona nie
    > przekracza pierwszego.
    [...]
    > przepisy - zgodnie z tym duchem. Zasiegalem ostatnio opinii jedengo z
    > naczelnikow urzedu skarbowego ktory w istocie stwierdzil ze jest to bubel
    > prawny gdyz jest to nielogiczne.

    Nieprawda. Ma na celu ograniczenie korzystania ze swoistego "przywileju"
    w podatku liniowym.

    > Bo panstwo nie pozwala rozliczac sie
    > wspolnie gdy malzonek jest na liniowym chyba na tej zasadzie że nie można
    > łączyc ze sobą 2 roznych sposobow rozliczania (innym rodzajem PIT).

    Y tam ;)

    > samym PIT-37 co ja (procz drugiego PIT odnoszacego sie do liniowego). Skoro
    > wiec moze i musi to zrobic na PIT 37 dlaczego nie moze sie rozliczyc razem
    > ze mną? Jaki byl powod takiej nielogicznej regulacji ustawodawcy?

    Bardzo logiczna ona jest!
    Zacznijmy od pytania: po co w ogóle jest podatek nieliniowy (skala)?
    Z tego wyjdzie Ci odpowiedź.
    Niech jeden z małżonków zarabia 100 000 rocznie "z pracy".
    A drugi tyle samo "z DG".
    Dlaczego w takim układzie do "skali" miałoby iść po 50 kzł na łebka,
    skoro przychody (podatkowe, bo na DG tak wprost się nie da przeliczyć
    na "kieszeniowe") mamy wycenione po 100 kzł (od łebka)?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-05-25 12:29:04
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    r...@n...pl pisze:
> [...]
    > pod moim postem -który miał przecież tylko na celu ostrzec potencjalne
    > przyszłe ofiary fiskusa które tak jak ja nie znały wcześniej prawa- to

    Ja na tej grupie praktycznie milczę, czytając inne posty. Ale czasami
    wrzucam swoje 0,03 zł. Właśnie w takich przypadkach.

> [...]
    > komentarzy? Jedyna korzysc przynosza one swoim tworcom ktorzy napawaja sie

    Ja również każdą chwilę poświęcam zupełnie innym sprawom, jednak kiedy
    półtora roku temu otwierałem DG, wszystkiego się dowiedziałem odnośnie
    jaką formę opodatkowania wybrać. A to z bardzo prostego powodu, a
    właściwie kilku. 1. Dla samej wiedzy. 2. Żeby potem nie okazało się, że
    coś jest nie tak. 3. Żeby nie płacić innym za coś, czego można było
    samemu się dowiedzieć dzwoniąc chociażby do swojego US.

    Radek Dobrowolski