  • 1. Data: 2014-08-26 23:09:29
    Temat: nadpłacony podatek
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witam
    Jak to się mówi młodzieżowo - taka sytuacja:
    Jednosobowa działalność - zwolniona z Vat. Podatek za 2013 zapłacony, a
    do podstawy opodatkowania została doliczona kwota jednego rachunku (za
    usługę), który miał być wystawiony z datą 2013. Usługa została wykonana w
    2014, ale z klientem była umowa, że wystawi na 2013 niezależnie, czy się
    uda skończyć w 2013
    Jednak okazało się, że klient wystawił rachunek z datą 2014.
    Tak więc podatek nadpłacony.
    Jak to rozwiązać, żeby czujne oko US specjalnie nie skupiło się na tej
    biednej jednoosobowej działalności?
    Złożyć korektę zeznania i co tam napisać? Że klient nie wystawił rachunku
    w 2013 z podowu wady usługi i wystawił go dopiero w 2014 po usunięciu
    wady? Nie będzie problemów?
    Ja się nie znam na podatkach - sprawa nie dotyczy mnie osobiście, ale
    wiem, że o ile US wspaniałomyślnie przyjmie bez pytań jeśli mam coś
    dopłacić do podatku, to ubieganie się o jakiś zwrot łatwe już być nie
    musi.
    Dodam, że ten rachunek nieplanowany na 2014 bardzo bruździ, bo blokuje
    możliwość przyjęcia innego większego rachunku w tym roku - razem(z
    innymi) przekroczyłyby limit zwolnienia z Vat. No ale jak się nie da, to
    ten następny będzie wystawiony dopiero w 2015. Vat źle widziany - trzeba
    by podnieść ceny klientom.

  • 2. Data: 2014-08-27 07:38:48
    Temat: Re: nadpłacony podatek
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 26 Aug 2014 21:09:29 +0000, pueblo napisał(a):

> [...]
    > w 2014, ale z klientem była umowa, że wystawi na 2013 niezależnie, czy
    > się uda skończyć w 2013 Jednak okazało się, że klient wystawił rachunek

    A jak to zaksięgowałeś w KPiR za 2013? Na podstawie jakiego dokumentu? I
    jak potem to skorygowałeś? Jak odpowiesz sobie na te pytania to chyba
    dalsze postępowanie będzie oczywiste.

  • 3. Data: 2014-08-27 07:46:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    I jeszcze jeden drobiazg. Piszesz o nadpłacie podatku za 2013 i
    "kliencie" więc rozumiem, że chodzi o usługę, którą ty wykonywałeś. Więc
    dlaczego to klient miał wystawiać rachunek? Coś kręcisz.

  • 4. Data: 2014-08-27 10:09:13
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj jureq, 27 sie 2014 w
    news:53fd6ee8$0$3052$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > A jak to zaksiegowales w KPiR za 2013? Na podstawie jakiego
    > dokumentu? I jak potem to skorygowales? Jak odpowiesz sobie na te
    > pytania to chyba dalsze postepowanie bedzie oczywiste.

    Zostało zaksięgowane na podstawie "wirtualnego" rachunku - kwota była z
    góry ustalona. Dla mnie to nie jest oczywiste, bo sam nie prowadzę
    działalności. Tutaj chodzi o kobietę, a kobietki, jak wiadomo są
    bojaźliwe.

    > I jeszcze jeden drobiazg. Piszesz o nadplacie podatku za 2013 i
    > "kliencie" wiec rozumiem, ze chodzi o usluge, kt˘ra ty wykonywales.
    > Wiec dlaczego to klient mial wystawiac rachunek? Cos krecisz.

    Nic nie kręcę. Źle się wyraziłem - klient z jakiś powodów nie mógł
    przyjąć rachunku z 2013 (jednak), więc otrzymał z datą 2014.

  • 5. Data: 2014-08-27 12:31:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-08-27 10:09, pueblo pisze:
> [...]
    >
    > Nic nie kręcę. Źle się wyraziłem - klient z jakiś powodów nie mógł
    > przyjąć rachunku z 2013 (jednak), więc otrzymał z datą 2014.

    Można napisać wyjaśnienie do korekty, że rachunek z 2014 został omyłkowo
    wpisany w rok 2013.

    Tylko nie wnioskowałbym o zwrot nadpłaty, bo to pewna kontrola z US.

    Zresztą i tak nie wiadomo, czy nie zechcą się bliżej przyjrzeć działalności.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2014-08-27 20:32:48
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Pete, 27 sie 2014 w news:ltkc1a$saj$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Można napisać wyjaśnienie do korekty, że rachunek z 2014 został
    > omyłkowo wpisany w rok 2013.

    Można, ale jak to brzmi? Nawet nie ma takiej możliwości pomyłki, bo
    kobieta wpisuje wszystkie rachunki co miesiąc i, co najważniejsze,
    ostatecznie wystawiała ten rachunek i otrzymała zapłatę gdzieś w maju,
    czyli po złożeniu PITa.
    Wcześniej podałem propozycję wyjaśnienia - wada usługi. Pytanie jeszcze,
    jakie znaczenie ma to wyjaśnienie - czy dalsze postępowanie US będzie
    zależne od tego jak się w korekcie uzasadni tę pomyłkę?

    > Tylko nie wnioskowałbym o zwrot nadpłaty, bo to pewna kontrola z US.

    No a co z nadpłatą? Jak nie zwrot, to co? Jest możliwość przesunięcia jej
    na poczet przyszłych podatków?

    > Zresztą i tak nie wiadomo, czy nie zechcą się bliżej przyjrzeć
    > działalności.

    Niemiła perspektywa. Nie ma nic do ukrycia, ale sam fakt może być
    stresujący - no i zawsze COŚ mogą znaleść i się przyczepić.