  • 1. Data: 2004-03-30 12:15:21
    Temat: nadplata
    Od: "michal" <k...@g...pl>

    Na prawie podatkowym znam sie tyle co na gotowaniu. Prosze o pomoc wraz ze
    wskazaniem podstawy prawnej. Z gory dzieki.

    Sytuacja wyglada w srkocie tak:
    Sp. z o.o. nie zaliczyla (choc mogla i powinna) do kosztow uzyskania
    przychodow pewnej kwoty X. Zlozyla deklaracje i zaplacila wynikajacy z niej
    podatek. JAk mozna odzyskac pieniadze? Moim zdaniem powstala nadplata, trzeba
    zlozyc korekte deklaracji wraz z wnioskiem o stwierdzenie nadplaty i czekac
    az pieniazki wroca na konto. Czy dobrze mysle? Jak to wyglada w praktyce? Co
    trzeba robic po kolei?

  • 2. Data: 2004-03-30 12:30:58
    Temat: Re: nadplata
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik michal napisał:
> [...]
    > az pieniazki wroca na konto. Czy dobrze mysle? Jak to wyglada w praktyce? Co

    Pytanie czy złozyła deklaracje roczna czy po porstu miesieczną.
    Miesięcznych z zasady się nie koryguje na zwiekszenie kosztów bo w ciągu
    roku nie stwierdza sie nadpłaty. Nieujete w jednym miesiącu koszty
    ujmuje sie po prostu w nastepnym tego samego roku.

    A jeżeli rok juz został zamkięty to niestety korekta deklaracji z
    wyjasnieniem (dokładnym, czyli na czym polegał błąd i co to dokładnie za
    koszt... bo raz widziałam wyjasnienie pod tytłem "błąd polegał na
    wpisaniu w pole X kwoty 100 zamiast kwoty 200" a to trochę za mało)
    Do tego wniosek o stwierdzenie nadpłaty i zwrot, ewentualnie zaliczenie
    na poczet bieżących zobowiązań (wymienic jakie - ale jezeli w US jest
    jakas zaległos to oni juz sobie to sami potrącą).

    Może byc kontrola, nie musi.

    Jeżeli błąd miał wpływ na bilans to i korekta bilansu ze wszystkimi
    szykanami.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-03-30 19:29:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello michal,

    [...]

> [...]
    > az pieniazki wroca na konto. Czy dobrze mysle? Jak to wyglada w praktyce? Co

    Zrobić to co napisałeś a następnie przygotować wolny pokój, dwa stoły,
    krzesła, czajnik, szklanki, łyżeczki, kawę, herbatę, cukier. Na
    stołach wyłożyć dokumenty i czekać na dzwonek do drzwi. Będą dzwonić
    kontrolerzy...

    BP, NMSP

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2004-03-31 10:37:22
    Od: "michal" <k...@g...pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > Jeżeli błąd miał wpływ na bilans to i korekta bilansu ze wszystkimi
    > szykanami.

    Serdeczne dzieki za pomoc. Moglabys jeszcze rozwinac to zdanie wyzej?