  • 1. Data: 2004-03-30 11:13:08
    Temat: Re: Kupowac samochód czy brać w leasing?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    PerkinS wrote:

    > Witam,
    >
    > Zamierzam nabyć samochód, na jednoosobawą działalność gospodarczą. Teraz
    > powstaje pytanie czy kupować auto czy brac w leasing? Co z punktu widzenia
    > jest najkorzystniejsze? Dodam iz wykonuję usługi, które są zwolnione z
    > VAT'u lub z 0% stawką.
    >
    > Co będzie korzystniejsze przy odpisach podatkowych czy odsetki od rat na
    > samochód i jego eksploatacja czy raty leasingowe?
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedz.

    W zasadzie to pytanie do wrozki....
    Ale z tego co pamietam zawsze lepiej oplacal sie kredyt....
    no chyba ze nie mialo sie "zdolnosci kredytowej"

    Boguslaw

  • 2. Data: 2004-03-30 11:48:47
    Temat: Kupowac samochód czy brać w leasing?
    Od: "PerkinS" <p...@g...pl>

    Witam,

[...]

    Pozdrawiam,

    Perkins

  • 3. Data: 2004-03-30 12:26:17
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Byłem (jestem ) w identycznej sytuacji.
    DG zwolniona z VAT, tez sie zastanawialem, liczylem itp.
    wyszlo:
    1. Gotówka,
    2. Kredyt
    3. Leasing

    kupilem za gotowke tym bardziej, ze fiat dawal do tego 8% znizki dla firm.

    Pzdr
    Smerf

  • 4. Data: 2004-03-30 13:12:22
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PerkinS" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co będzie korzystniejsze przy odpisach podatkowych czy odsetki od rat na
    > samochód i jego eksploatacja czy raty leasingowe?
    IMO kredyt i kupowac... Lub jezeli masz srodki na lokacie, to za wlasna
    gotowke.

    Pozdrawiam
    Lukasz G.

  • 5. Data: 2004-03-30 15:33:28
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    bosz wrote:

    > W zasadzie to pytanie do wrozki....
    > Ale z tego co pamietam zawsze lepiej oplacal sie kredyt....
    > no chyba ze nie mialo sie "zdolnosci kredytowej"

    Glupio zapytam zatem: skad zatem run na leasingi? Skoro
    ktos dostaje leasing to zakladamy ze ma i zdolnosci
    kredytowe. Czemu wiec wszyscy sie zatanawiaja czy leasingowac
    a nie czy kredytowac? Prosze oswieccie bo chyba sie zakrecilem.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 6. Data: 2004-03-30 15:55:02
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Borszczuk" <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5> napisał w
    wiadomości news:c4c40a$o1l$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Glupio zapytam zatem: skad zatem run na leasingi? Skoro
    > ktos dostaje leasing to zakladamy ze ma i zdolnosci
    > kredytowe. Czemu wiec wszyscy sie zatanawiaja czy leasingowac
    Otoz nie ma... Moze tez nie chce poswiecac limitu w baku na leasing....
    Wymieniac dalej?:-)

    > a nie czy kredytowac? Prosze oswieccie bo chyba sie zakrecilem.
    Pozdrawiam
    LG

  • 7. Data: 2004-03-30 20:29:55
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Lukasz Goralczyk wrote:

    > Otoz nie ma... Moze tez nie chce poswiecac limitu w baku na leasing....
    > Wymieniac dalej?:-)

    Tak. Bo mnie interesuje kwestia oplacalnosci. Poswiecanie limitu
    czy nie to inna broszka i mnie teraz nie interesuje. Rozpatruje
    to z punktu czysto ekonomicznego i tylko takiego.

  • 8. Data: 2004-03-31 06:33:22
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Borszczuk" <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5> napisał w
    wiadomości news:c4cl8h$ncd$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tak. Bo mnie interesuje kwestia oplacalnosci. Poswiecanie limitu
    > czy nie to inna broszka i mnie teraz nie interesuje. Rozpatruje
    > to z punktu czysto ekonomicznego i tylko takiego.
    Wiec wybacz - zostaja Ci tylko google (sa takie analizy, wystarczy
    poszukac) - nie pomoge Ci, poniewaz leasing to nie tylko kwestie
    ekonomiczne, ale i prawne i polityczne.
    Ewentualnie bez googli tez latwo (no, dosyc latwo) to policzyc.

    Pozdrawiam
    LG

  • 9. Data: 2004-03-31 10:12:55
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Łukasz Góralczyk wrote:

    > ekonomiczne, ale i prawne i polityczne.
    > Ewentualnie bez googli tez latwo (no, dosyc latwo) to policzyc.

    Coz, jakbym wiedzial, to bym policzyl. Myslalem ze masz wyliczenia
    na ktorych sie opierasz.

  • 10. Data: 2004-03-31 10:30:27
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Borszczuk wrote:

    > Coz, jakbym wiedzial, to bym policzyl. Myslalem ze masz wyliczenia
    > na ktorych sie opierasz.

    A co ...myslales, ze my wrozki jestesmy ?

    To zalezy jaki masz "kapital", jaka masz "zdolnosc kredytowa
    i "wg kogo". i zalezy czymasz co z tyk mapitalem INNEGO zrobic
    i czy chceszmiec duzekoszty czy mniejsze a dluzej....

    Tak jak Ci kolega napisal NA OGOL jest kolejnosc taka

    Gotowka

    Kredyt

    Leasing...

    Ale u ciebie moz byc na odwrot..