  • 1. Data: 2005-12-19 18:56:58
    Temat: najem samochodu
    Od: "G.Romek" <w...@w...pl>

    Czy pełną kwotę od faktury z umowy najmu samochodu osobowego wpisuje się
    w koszty w KPiR?czy trzeba prowadzić jakąś ewidencje przebiegu pojazdu?bo
    vat odlicza się w 60 %?
    Pozdrawiam i wesołych świąt życzę!!!

  • 2. Data: 2005-12-20 19:50:10
    Temat: Re: najem samochodu
    Od: jakusa <c...@h...com>

    Witam,

    Moja firma wpisuje w koszty (i w księgowości) wartość netto +
    nieodliczany vat - jako VAT będący kosztem).
    Jeśli hodzi o ewidencję przebiegu kilometrów, to prowadzimy TYLKO dla
    naszych samochodów, a VAT odliczamy w wys. 60 % nie wiecej niż 6.000 zł.
    na jedną umowę (jak przekroczysz, to zawierasz nową na ten sam samochód
    lub w innym kolorze :))
    60 % pod warunkiem, że umowy bły zawarte po 31.08.2005 - jesli nie, to
    50 % nie więcej niż 5.000 od umowy

    pozdrawiam, i mam nadzieję, że się przydałem

    Jakusa