  • 1. Data: 2007-06-19 11:40:30
    Temat: nazwa DG
    Od: mk <n...@j...pl>

    Witam

    Zorientowałem się dziś, że mam faktury zakupu za paliwo (nie wszystkie
    ale całkiem sporo) gdzie w nazwie nabywcy wpisano mi nazwę firmy +
    inicjał i nazwisko, zamiast nazwę firmy + imię i nazwisko.

    Czyli zamiast

    firma xxyyyz Jan Kowalski

    wpisano

    firma xxyyyz J. Kowalski

    pownieważ jest to jednoosobowa DG na KPiR, robię kilometrówkę (samochód
    nie jest w ŚT).

    Teraz pytanie: Czy te faktury są nieważne z punktu widzenia ewidencji
    przebiegu pojazdów, czy to zależy od kontroli?

    Po mojemu to są nieważne, mam rację?

    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2007-06-19 11:52:20
    Temat: Re: nazwa DG
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.06.2007 mk <n...@j...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Teraz pytanie: Czy te faktury są nieważne z punktu widzenia ewidencji
    > przebiegu pojazdów, czy to zależy od kontroli?

    Można dyskutować, ale wyślij po prostu noty korygujące i tyle.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-06-19 12:05:46
    Od: "tomek." <t...@p...fm>

    Użytkownik "mk" <n...@j...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Teraz pytanie: Czy te faktury są nieważne z punktu widzenia ewidencji
    > przebiegu pojazdów, czy to zależy od kontroli?

    za Rzepa:

    Drobne błędy na fakturze...

    Przy wystawianiu faktur często zdarzają się błędy.

    Na ogół nie dyskwalifikują one tego dokumentu. Jeśli z faktury wynika
    bezspornie, kto jest

    dostawcą, a kto nabywcą, to nawet gdy ma ona wady (np. błędny NIP, pomyłka w
    adresie

    kontrahenta), uprawnia do odliczenia. Potwierdziły to Trzeci Mazowiecki
    Urząd Skarbowy w

    Radomiu w piśmie z 8 marca 2006 r. (1473/WV/443/456/306/2005/M) i Pierwszy

    Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu w piśmie z 11 lutego 2005 r.
    (ZP/443-662/04),

    który wyjaśnił, Se w razie "wykazania na fakturze niepełnej nazwy podatnika
    jako odbiorcy,

    zachowane zostanie prawo do odliczenia podatku naliczonego, z niej
    wynikającego".

    Pamiętajmy, Se błędne dane zawsze moSna skorygować za pomocą noty bądź
    faktury

    korygującej.

  • 4. Data: 2007-06-19 12:53:09
    Od: mk <n...@j...pl>

    Samotnik pisze:

    > Można dyskutować, ale wyślij po prostu noty korygujące i tyle.

    no tak, tylko te noty, to stacja paliw musiałby mi wydrukować, pewnie
    niezbyt chętnie do tego podejdą.

    pozdr.
    mk

  • 5. Data: 2007-06-19 12:57:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 14:53:09 +0200, mk napisał(a):

    > no tak, tylko te noty, to stacja paliw musiałby mi wydrukować, pewnie
    > niezbyt chętnie do tego podejdą.

    Nie. Notę korygującą wystawia nabywca. W wypadku korekty nazwy nie musisz
    mieć nawet potwiedzenia odbioru przez sprzedawcę.

  • 6. Data: 2007-06-19 15:27:51
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.06.2007 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał/a:

    > Nie. Notę korygującą wystawia nabywca. W wypadku korekty nazwy nie musisz
    > mieć nawet potwiedzenia odbioru przez sprzedawcę.

    Nie musi? Jak ostatnio czytałem rozporządzenie, to jeszcze musiał.