  • 1. Data: 2007-06-19 08:55:40
    Temat: Autohandel
    Od: AgataM <a...@o...eu>

    Pozdrówka; mam zamiar prowadzić autohandel
    (samochody używane z Niemiec, faktura VAT marża),
    czy mogę odliczać VAT z faktur za paliwo w kraju
    do tych samochodów.
    Będę wdzięczna za wskazanie podstawy prawnej.
    Pozdrawiam
    Agata

  • 2. Data: 2007-06-20 05:34:09
    Temat: Re: Autohandel
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 19 Cze, 10:55, AgataM <a...@o...eu> wrote:
    > Pozdrówka; mam zamiar prowadzić autohandel
    > (samochody używane z Niemiec, faktura VAT marża),
    > czy mogę odliczać VAT z faktur za paliwo w kraju
    > do tych samochodów.

    No to masz :)

    art. 88 ust. 1 pkt 3. ustawy o podatku od towarów i usług

    i przy fakturach za paliwo nie ma znaczenia, czy handlujesz tymi
    samochodami, znaczenie ma tylko rodzaj pojazdu.

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-06-20 10:00:27
    Od: AgataM <a...@o...eu>

    Jagna napisał(a):

    > No to masz :)
    > art. 88 ust. 1 pkt 3. ustawy o podatku od towarów i usług
    > i przy fakturach za paliwo nie ma znaczenia, czy handlujesz tymi
    > samochodami, znaczenie ma tylko rodzaj pojazdu.

    Dzięki serdeczne. Ale czytałam kiedyś (nie mogę
    tego znaleźć) interpretację, że w przypadku paliwa
    do "testowania" samochodów (np przez klienta) można
    odliczać VAT. Nadal mam wątpliwości...
    pozdrawiam, Agata

  • 4. Data: 2007-06-20 10:08:43
    Od: AgataM <a...@o...eu>

    AgataM napisał(a):
    Przepraszam, muszę doprecyzować:

    Dzięki serdeczne. Ale czytałam kiedyś (nie mogę
    tego znaleźć) interpretację, że w przypadku paliwa
    do "testowania" samochodów osobowych(np przez klienta,
    jazy próbne, itp) przeznaczonych na sprzedaż,

  • 5. Data: 2007-06-20 11:51:58
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 20 Cze, 12:08, AgataM <a...@o...eu> wrote:
> [...]
    > do "testowania" samochodów osobowych(np przez klienta,
    > jazy próbne, itp) przeznaczonych na sprzedaż,
    > można odliczać VAT. Nadal mam wątpliwości...

    Szukałam czegoś na szybko, ale nic nie znalazłam. Sprawdzę wieczorem.
    Wiem natomiast, że w przypadku firm, które zakładają instalacje gazowe
    do samochodów, paliwo do testowania można zaliczyć do kosztów
    produkcji (testowanie szczelności) i wtedy VAT można odliczać -
    interpretacja US.
    Ale w takim przypadku, jak opisałaś, to ja byłabym ostrożna.

    Ale to jeszcze sprawdzimy.
    Zresztą są tu jeszcze mądrzejsze głowy, więc pożyjemy - zobaczymy :)

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 6. Data: 2007-06-20 12:24:13
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 20 Cze, 13:51, Jagna <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale w takim przypadku, jak opisałaś, to ja byłabym ostrożna.

    Nie dało mi to spokoju :)

    Znalazłam kilka interpretacji, tu masz linka do jednej z nich:

    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=134813&i_smpp_s_strona=4

    Wynika z tego, że VAT jednak w tym przypadku jest do odliczenia. Skoro
    samochód figuruje w firmie jako towar handlowy, brak przeciwwskazań.
    Interpretacja była niejedna :)

    Pozdrawiam,
    Jagna

    PS. Ktoś skoryguje? ;>