  • 11. Data: 2004-03-14 22:49:28
    Temat: Odp: nazwa firmy
    Od: "kris" <k...@i...pl>

    Użytkownik Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:c32cfc$fq0$...@n...news.tpi.pl...

    Podając

    > Pewnie. A są pewne rzeczy (np. dokument o rejestracji jako płatnik
    > VATu), które wręcz trzeba udostępnić na życzenie.
    >
    > A problem krisa jest z gatunku szukania dziury w całym, kategoria
    > 'wystawili mi fakturę VAT, na której są moje dane. Czy mogę ich pozwać
    > do sądu za przetwarzanie?'. Tacy ludzie to na nagrobku chyba nawet będą
    > mieli tylko inicjały. ;-)
    > --
    > Samotnik

    Hej Samotnik ale to nie mój problem, nie ja o tym pisalem ;-)

    Krzysiek

  • 12. Data: 2004-03-15 20:42:54
    Temat: Re: nazwa firmy
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 14. marca 2004 21:58 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Samotnik:

    Hej, zrób coś z polskimi znakami :(

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 13. Data: 2004-03-16 10:17:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Mar 2004, Jaroslaw Druzbinski wrote:
    [...]
    >+ Zakładam, że działalność prowadzona jest w miejscu zamieszkania. Podając
    >+ imię i nazwisko wraz z adresem udostępniam publicznie dane osobowe.

    To tylko "przy okazji".

    >+ A ja nie chce aby moje dane osobowe były publicznie udostępnione. Jak to się ma
    >+ do ustawy o ochronie danych osobowych ?

    Nijak. Ustawa przewiduje publikację danych "o ile przewidziano
    w innych ustawach" (co zrozumiałe).
    Jest co nieco celów dla których taką ochronę się uchyla.
    Bezpieczeństwo obrotu jest takim celem - IMO słusznie, wyobrażasz
    sobie taki klinik:
    - kontrahent nie płaci
    - chcesz go podać do sądu (cywilnego)
    - sąd: "poproszę o dane pozwanego"
    - ty idziesz do kontrahenta, a on: "a ja nie chce aby moje dane osobowe
    były dostępne".
    ?

    Pakując się w dowolną imprezę, taką jak:
    - prowadzenie DG
    - posiadanie nieruchomości (swoją drogą, ilu to [współ]właścicieli
    nie chce sobie zdać sprawę iż ustawodawca przewidział, że
    jak komuś przechodzącego obok ich płota dachówka spadnie
    na głowę to MUSZĄ mieć możliwość wysunięcia roszczeń - nawet
    jeśli NIE CHCĄ postępowania karnego !)
    - niektóre zawody i stanowiska, dajmy na to - "kierownik budowy"

    ...zgadzasz się z góry i bezdyskusyjnie na ujawnienie twoich danych
    *w celach związanych z owym "wpakowaniem się"* :)
    Z faktu że prowadzisz firmę nie wynika że wolno ci przysyłać "osobisty
    spam" (mowa o "papierze"). Ale na adres firmy - jak najbardziej.
    Jak zakładasz firmę w domu to twoja sprawa: zakazu nie ma,
    ale *przymusu* też nie ;)

    >+ A może na fakturach wystarczy nazwa działalności adres i NIP.

    Na fakturach ? hm...; Jak umiesz wykazać że kontrahentowi
    (np. w umowie) ujawniłeś wszystkie dane to chyba "dobrych obyczajów
    kupieckich" (to z dekretu marszałka Piłsudzkiego, tak ? i obowiązuje,
    tak ?) nie naruszysz ? :)
    Tyle że później będzie dylemat na grupie: "bo on mi podał na
    fakturze co innego w polu 'nazwa' niż na umowie" ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)