  • 1. Data: 2013-03-26 20:43:16
    Temat: nie bedzie obnizek VAT
    Od: hiki wiosna wiosna mori <h...@a...pl>

    Tusek obiecuje, ze maloprawdopodobne, aby bylo taniej...

    Obniżenie VAT w 2014 r. wydaje się mało prawdopodobne - powiedział we
    wtorek na konferencji prasowej premier Donald Tusk. Jego zdaniem do
    tematu obniżki VAT można będzie wrócić, jeżeli w drugiej połowie roku
    poprawi się sytuacja w finansach i gospodarce.

    http://podatki.onet.pl/tusk-powrot-do-nizszych-stawe
    k-vat-malo-prawdopodo,19925,5453886,1,agencyjne-deta

    Coz... moze jakby nie podnosili to nie byloby tak ciezko...

    zen.aspx

  • 2. Data: 2013-03-26 21:48:42
    Temat: Re: nie bedzie obnizek VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Mar 2013, hiki wiosna wiosna mori wrote:

> [...]
    > VAT można będzie wrócić, jeżeli w drugiej połowie roku poprawi się sytuacja

    wątpliwe

    > i gospodarce.

    Nawet jakby w gospodarce (znaczy szarej strefie) się poprawiła

    > http://podatki.onet.pl/tusk-powrot-do-nizszych-stawe
    k-vat-malo-prawdopodo,19925,5453886,1,agencyjne-deta

    > Coz... moze jakby nie podnosili to nie byloby tak ciezko...

    Przeklejone, dodam, że do poglądów prof. Modzelewskiego jestem
    uprzedzony (z okazji jego udziału w "sukcesie budżetowym"
    wprowadzania VAT i późniejszym zdumieniu że skarbówki
    stosują prawo), niemniej (1. "nie dotyczy" :D):
    +++
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 26 Mar 2013 21:25:03 +0100

    On Tue, 26 Mar 2013, yabba wrote:

    > Podniosą inne podatki w imię naszego dobra.
    >
    > http://www.wykop.pl/ramka/1450367/grozi-nam-podwyzka
    -vat-z-23-do-24/

    Znaczy wpływy z VAT jeszcze za mało SPADŁY?

    Tak, wiem:
    1. OT :D
    2. Wielu, bardzo wielu nie wierzy w tezę iż jesteśmy na (lub przy)
    szczycie krzywej Laffera dla "dużych" podatków (bo to że jesteśmy
    przy akcyzach jest oczywiste), i wzrost skali nie da wzrostu wpływów,
    a to:
    707.html
    "Dochody budżetu z CIT rosnš systematycznie, odkšd spadać zaczęła
    stawka tego podatku"
    ... jest przykładem nieadekwatnym, a jakże
    3. W przypadku wzrostu VAT "ucieczka od podatku" nie jest JEDYNYM
    źródłem spadku, i obniżenie skali nie da NATYCHMIASTOWEGO
    przywrócenia poprzednich "uzysków" (niestety), IMVHO
    4. Nie mam pojęcia czym zatkać dziurę, nie mnie pytać - nie ma czym,
    ona po prostu JEST, podnoszenie podatku spowoduje jedynie coraz
    trudniejsze do cofnięcia zmiany z p.3

    pzdr, Gotfryd
    ---

    j.w. (znaczy wyżej podpisany)

  • 3. Data: 2013-03-26 21:51:24
    Temat: crosspost, OT, bylo: nie bedzie obnizek VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    A, przepraszam, dla niżej wymienionego:

    On Tue, 26 Mar 2013, hiki wiosna wiosna mori wrote:

    ...oczywiscie standardowo.
    "Standardowo" w rozumieniu .pregierz
    Za niepodanie w temacie że crosspost!
    Przeoczyłem! (że nie ma), wnoszę o niski wymiar kary
    za współudział (w poprzednim poście).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2013-03-26 22:25:01
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 5. Data: 2013-03-26 22:34:28
    Od: hiki wiosna wiosna mori <h...@a...pl>

> [...]
    > 4. Nie mam pojęcia czym zatkać dziurę, nie mnie pytać - nie ma czym,
    > ona po prostu JEST, podnoszenie podatku spowoduje jedynie coraz

    Ogolnie gospodarka nie dzialal tak, jakby chcieli politycy. I fiskus.
    JEdni i drudzi widza, ze zaraz po podniesieniu podatkow jest skok
    wplywow do budzetu. Ale to dlatego, ze gospodarka "mysli"
    perspektywicznie, i ma plany i pewna bezwladnosc.

    Ale podniesienie podatkow w roku XX powoduje, ze zmienia sie rentownosc
    pewnych inwestycji, co oznacza, ze na rok XX+1 biznes inaczej planuje,
    sprawdza i znow inaczej planuje na XX+2. W XX+3 widac mocne efekty
    dokrecenia sruby.

    Ot chocby wplywy do budzetu od firm na tym samym lub rosnacym poziomie
    (politycy i fiskus sie ciesza). Oraz 3 razy wieksza ilosc bezrobotnych
    niz w roku XX.

    Coz, biznes musi zarabiac ;) A skoro mozna zarabiac tyle samo obcinajac
    koszty - czyli ta sama prace robi nie 5 murzynow, a 3 murzynow ;) To
    czemu nie.

    Przy rosnacym bezrobociu tych 3 murzynow bedzie pracoweac za pol darmo,
    albo nawet za darmo, zeby nie dolaczyc do tych 2 co skonczyli pod mostem.

    zen.aspx

  • 6. Data: 2013-03-26 22:36:57
    Od: hiki wiosna wiosna mori <h...@a...pl>

    On 26.03.2013 22:25, Krzysztof 45 wrote:

    > http://www.wykop.pl/ramka/1450367/grozi-nam-podwyzka
    -vat-z-23-do-24/

    ja bym walnal od razu do 30% VAT

    a nie tak co rok-dwa o jeden +1% ...

    zen.aspx

  • 7. Data: 2013-03-26 22:55:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    -vat-z-23-do-24/

    > ja bym walnal od razu do 30% VAT

    Istnieją obawy, że politycy (niektórzy) mogą zdawać sobie sprawę
    z mechanizmu który opisałeś obok.
    Drobniejsze kroki pozwalają w razie czego pozwolić komu innemu
    wygrać wybory, niech on się martwi :>

    > a nie tak co rok-dwa o jeden +1% ...

    No Cypr łupnął raz a dobrze.
    Podobno mają zmienić "charakter sport"... wróć, "gospodarki narodowej".
    Znaczy z bankowości na turystykę. Hm...

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2013-03-26 22:59:32
    Od: hiki wiosna wiosna mori <h...@a...pl>

    > Podobno mają zmienić "charakter sport"... wróć, "gospodarki narodowej".
    > Znaczy z bankowości na turystykę. Hm...

    Podobno rosjanie zrobia tam baze wojenną w zamian za pomoc finansową ;)

    Wiec nie wiem jak bedzie z ta turystyka... Pewnie rosjanie beda tam
    czesto mogli odwiedzac ;)

    zen.aspx

  • 9. Data: 2013-03-26 23:27:42
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > 4. Nie mam pojęcia czym zatkać dziurę, nie mnie pytać - nie ma czym,
    > ona po prostu JEST, podnoszenie podatku spowoduje jedynie coraz
    > trudniejsze do cofnięcia zmiany z p.3

    Jak to nie ma czym?
    Zatykanie dziur to nie tylko wpływy.
    Pierwsze z brzegu: zatkać finansowanie kościoła (kościołów) i ich
    nauczycieli wiedzy magicznej. To na początek.
    Można spróbować odzyskać majątek, który ukradli lub wyłudzali przez
    kilkaset lat od ludzi. A w szczególności ten z ostatnich
    kilkudziesięciu. Jak się nie uda, to sami prędzej czy później oddadzą
    komornikom, tak jak to się dzieje w państwach bardziej cywilizowanych.

    Można znaleźć jeszcze wiele podobnie idiotycznych wydatków.
    Nie rozumiem dlaczego piszesz "nie ma czym" (a w szczególności, że nie
    masz pojęcia - czytając twoje posty trudno mi sobie to wyobrazić). Choć
    rozumiem dlaczego piszesz, że "ona po prostu jest". Całkowite zatkanie
    dziury pewnie jest trudne, a może wręcz niemożliwe. Ale bez trudu można
    znaleźć "czym" ją zmniejszyć. Jest czym.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2013-03-27 00:03:25
    Od: hiki wiosna pierdle jak zimmmno <h...@a...pl>

    On 26.03.2013 23:27, Kviat wrote:
    > rzec Całkowite zatkanie
    > dziury pewnie jest trudne, a może wręcz niemożliwe. Ale bez trudu można
    > znaleźć "czym" ją zmniejszyć. Jest czym.

    MAsz racje i sie zgadzam bo...

    NAsza dziura w budzecie to takie wiadro z dziurami w denku, przerdzewialo.

    Nasza wladzunia chce nalac wody do pelna, a ta ucieka. Wiec co robia?
    Kaza montowac coraz szersze krany, zeby woda szybciej plynela.

    Zaden debil nie pomysli, ze problemem sa dziury w wiadrze, a nie
    srednica kranu.

    W koncu denko odpadnie i bedzie mzna lac nawet z weza strazackiego, a
    wszystko z wiadra ucieknie, bo przeleci przez wielka dziure w dnie.

    Chce sie az do wiesniakow na stolkach - OSZCZEDNOSCI KURWA! Zaciskanie
    pasa trza zaczac od budzetowki i uszczelnienie wycieku kasy a nie od
    przypierdolenia ludziom podatku.

    zen.aspx