    From: hiki wiosna wiosna mori <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.pregierz
    Subject: Re: nie bedzie obnizek VAT
    Date: Tue, 26 Mar 2013 22:34:28 +0100

    > Przeklejone, dodam, że do poglądów prof. Modzelewskiego jestem
    > uprzedzony (z okazji jego udziału w "sukcesie budżetowym"
    > wprowadzania VAT i późniejszym zdumieniu że skarbówki
    > stosują prawo), niemniej (1. "nie dotyczy" :D):
    > +++
    > Newsgroups: pl.misc.samochody
    > Date: Tue, 26 Mar 2013 21:25:03 +0100

    -vat-z-23-do-24/

    > Znaczy wpływy z VAT jeszcze za mało SPADŁY?
    >
    > Tak, wiem:
    > 1. OT :D
    > 2. Wielu, bardzo wielu nie wierzy w tezę iż jesteśmy na (lub przy)
    > szczycie krzywej Laffera dla "dużych" podatków (bo to że jesteśmy
    > przy akcyzach jest oczywiste), i wzrost skali nie da wzrostu wpływów,
    > a to:
    707.html
    > "Dochody budżetu z CIT rosnš systematycznie, odkšd spadać zaczęła
    > stawka tego podatku"
    > ... jest przykładem nieadekwatnym, a jakże
    > 3. W przypadku wzrostu VAT "ucieczka od podatku" nie jest JEDYNYM
    > źródłem spadku, i obniżenie skali nie da NATYCHMIASTOWEGO
    > przywrócenia poprzednich "uzysków" (niestety), IMVHO
    > 4. Nie mam pojęcia czym zatkać dziurę, nie mnie pytać - nie ma czym,
    > ona po prostu JEST, podnoszenie podatku spowoduje jedynie coraz
> [...]

    Ogolnie gospodarka nie dzialal tak, jakby chcieli politycy. I fiskus.
    JEdni i drudzi widza, ze zaraz po podniesieniu podatkow jest skok
    wplywow do budzetu. Ale to dlatego, ze gospodarka "mysli"
    perspektywicznie, i ma plany i pewna bezwladnosc.

    Ale podniesienie podatkow w roku XX powoduje, ze zmienia sie rentownosc
    pewnych inwestycji, co oznacza, ze na rok XX+1 biznes inaczej planuje,
    sprawdza i znow inaczej planuje na XX+2. W XX+3 widac mocne efekty
    dokrecenia sruby.

    Ot chocby wplywy do budzetu od firm na tym samym lub rosnacym poziomie
    (politycy i fiskus sie ciesza). Oraz 3 razy wieksza ilosc bezrobotnych
    niz w roku XX.

    Coz, biznes musi zarabiac ;) A skoro mozna zarabiac tyle samo obcinajac
    koszty - czyli ta sama prace robi nie 5 murzynow, a 3 murzynow ;) To
    czemu nie.

    Przy rosnacym bezrobociu tych 3 murzynow bedzie pracoweac za pol darmo,
    albo nawet za darmo, zeby nie dolaczyc do tych 2 co skonczyli pod mostem.

    zen.aspx