    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.pregierz
    Date: Tue, 26 Mar 2013 21:48:42 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: nie bedzie obnizek VAT

    On Tue, 26 Mar 2013, hiki wiosna wiosna mori wrote:

    > Tusek obiecuje, ze maloprawdopodobne, aby bylo taniej...
    >
    > Obniżenie VAT w 2014 r. wydaje się mało prawdopodobne - powiedział we wtorek
    > na konferencji prasowej premier Donald Tusk. Jego zdaniem do tematu obniżki
    > VAT można będzie wrócić, jeżeli w drugiej połowie roku poprawi się sytuacja
    > w finansach

    wątpliwe

    > i gospodarce.

    Nawet jakby w gospodarce (znaczy szarej strefie) się poprawiła

    > http://podatki.onet.pl/tusk-powrot-do-nizszych-stawe
    k-vat-malo-prawdopodo,19925,5453886,1,agencyjne-deta

    > Coz... moze jakby nie podnosili to nie byloby tak ciezko...

    Przeklejone, dodam, że do poglądów prof. Modzelewskiego jestem
    uprzedzony (z okazji jego udziału w "sukcesie budżetowym"
    wprowadzania VAT i późniejszym zdumieniu że skarbówki
    stosują prawo), niemniej (1. "nie dotyczy" :D):
    +++
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 26 Mar 2013 21:25:03 +0100

    On Tue, 26 Mar 2013, yabba wrote:

    > Podniosą inne podatki w imię naszego dobra.
    >
    > http://www.wykop.pl/ramka/1450367/grozi-nam-podwyzka
    -vat-z-23-do-24/

    Znaczy wpływy z VAT jeszcze za mało SPADŁY?

    Tak, wiem:
    1. OT :D
    2. Wielu, bardzo wielu nie wierzy w tezę iż jesteśmy na (lub przy)
    szczycie krzywej Laffera dla "dużych" podatków (bo to że jesteśmy
    przy akcyzach jest oczywiste), i wzrost skali nie da wzrostu wpływów,
    a to:
    707.html
    "Dochody budżetu z CIT rosnš systematycznie, odkšd spadać zaczęła
    stawka tego podatku"
    ... jest przykładem nieadekwatnym, a jakże
    3. W przypadku wzrostu VAT "ucieczka od podatku" nie jest JEDYNYM
    źródłem spadku, i obniżenie skali nie da NATYCHMIASTOWEGO
    przywrócenia poprzednich "uzysków" (niestety), IMVHO
    4. Nie mam pojęcia czym zatkać dziurę, nie mnie pytać - nie ma czym,
    ona po prostu JEST, podnoszenie podatku spowoduje jedynie coraz
    trudniejsze do cofnięcia zmiany z p.3

    pzdr, Gotfryd
    ---

    j.w. (znaczy wyżej podpisany)