  • 1. Data: 2005-02-19 21:07:38
    Temat: nie powiadomilem pracodawcy
    Od: Romek <r...@w...pl>

    Witam,
    Jestem zatrudniony na umowe o prace i od grudnia prowadze dzialalność
    gospodarczą. Właśnie sie dowiedzialem ze o rozpoczeciu DG powinienem
    powiadomic pracodawce zeby nie pomniejszal odprowadzanego podatku od
    mojej wyplaty. Wiem... bardzo nawalilem...
    1. co mi za to grozi (oprócz gwarantowanego gniewu ksiegowej) ?
    2. czy moge w PIT-5 za styczen nie odliczac kwoty wolnej od podatku tak
    aby sie to wyrownalo z odliczeniem dokonanym przez pracodawce, czy
    lepiej nie i zeby pracodawca to jakos wyrownal ?
    3. czy za 2004 wypelniam tylko PIT-36 (mialem tez umowy o dzielo) ?

    z gory dzieki za ewentualne odpowiedzi,
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-19 22:37:47
    Temat: Re: nie powiadomilem pracodawcy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Feb 2005, Romek wrote:
    > + 1. co mi za to grozi (oprócz gwarantowanego gniewu ksiegowej) ?

    ...mając gniew księgowej na karku może jej spytać co zrobić ?
    :)

    > + 2. czy moge w PIT-5 za styczen nie odliczac kwoty wolnej od podatku tak aby
    > + sie to wyrownalo z odliczeniem dokonanym przez pracodawce

    "brak podstawy prawnej".
    O ile wiem US odrzuca taki PIT - jako "źle wypełniony nie zgadzają
    się wyniki" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)