  • 1. Data: 2005-02-19 16:30:30
    Temat: Strata a ubezp. spol.
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>

    Witam,

    W 2004 osiagnelismy strate z DG, ktora bedziemy rozliczac w
    kolejnych 5 latach. Ale czy strate ta mozemy powiekszyc o
    wysokosc skladek na ubezpieczenie spoleczne, zaplaconych w
    2004 roku?

    A jesli tak - to jak to uwzglednic w PIT-36 za rok 2004, czy
    doliczyc skladki do kosztow uzyskania?

    Czy tez moze w kolejnych latach mozna rozliczac tylko strate
    z samej dzialalnosci gospodarczej, a skladki na ubezp.
    spoleczne - "przepadaja"?

    Dzieki za pomoc,

    pozdrawiam,

    Bartek Zoltak

    --
    Bartosz Zoltak
    www.VMPCfunction.com

  • 2. Data: 2005-02-19 17:08:00
    Temat: Re: Strata a ubezp. spol.
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    Radzę składki na ubezpieczenie społeczne uznać za koszty.

  • 3. Data: 2005-02-19 17:18:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Małgorzata i Eugeniusz wrote:
    > Radzę składki na ubezpieczenie społeczne uznać za koszty.

    czy mógłbyś odpisywać pod, a nie nad.
    Czytając twoje posty mam wrażenie, że stoję na głowie.

  • 4. Data: 2005-02-19 22:24:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Feb 2005, Bartosz Zoltak wrote:

> [...]
    >+ kolejnych 5 latach. Ale czy strate ta mozemy powiekszyc o
    >+ wysokosc skladek na ubezpieczenie spoleczne, zaplaconych w

    IMHO - brak podstaw.
    Spodziewając się straty korzystaniej składki wpisywać w KUP
    zamiast odliczać od podstawy na PIT... (powiększa stratę).
    Nie wiem czy jedyną metodą nie byłoby złożenie deklaracji
    z całego okresu ? (przy wpisaniu ZUS społ. w KUP) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)