  • 1. Data: 2006-11-11 19:32:56
    Temat: nieruchomości od przyszlego roku
    Od: c...@g...com

    Witam,

    zainteresowani pewnie śledzą i są na bieżąco, jakie zmiany
    w sprawie opodatkowania sprzedaży nieruchomości prawie na pewno wejdą
    od 1 stycznia 2007.

    Zastanawiam się nad jednym. W sprawie zmian niekorzystnych
    takich jak likwidacja zwolnienia panuje praktyka stosowania
    praw nabytych, z której to powszechnie się przyjmuje, że
    mieszkania zakupione w tym roku i wcześniej będzie można
    sprzedawać z wykorzystaniem likwidowanych zwolnień.

    A co w przypadku zmian korzystnych? Za taką uznaję
    możliwość zwolnienia z podatku przy sprzedaży jesli jest się zameldowanym
    w mieszkaniu od roku. W prawie prawno-podatkowej przy opisywaniu
    wprowadzanych zmian, z automatu zaznaczają, że powyższe zasady
    będą obowiązywać dla nieruchomości kupionych po 1.01.2007r.
    Czy w przypadku takiej korzystnej zmiany nie będzie można z niej skorzystac?

    Z tego co wiem, w ustawie żadnych szcegółych zasad opodatkowania
    nieruchomości zakupionych wcześniej nie ma, więc wszystkie
    te interpretacje opierają się o zasadę korzystania z praw nabytych.
    Czy korzystanie z praw nabytych to obowiązek? :)

    A idąc dalej w tym kierunku .... co ze zmianami, którą mogą być
    korzystne i niekorzystne, w zależności od sytuacji. Mam na myśli
    przejście z opodatkowania przychodu, które obowiązuje teraz,
    na opodatkowanie dochodu, które będzie od 1.01. W zależności
    od sytuacji korzystniejsze mogą być przepisy nowe lub stare.
    I co w przypadku sprzedawania mieszkania kupionego przed 1.1.2007r?
    Będzie przymus skorzystania ze starych zasad,
    jeśli nowe przepisy okazałyby się korzystniejsze?

    --c

  • 2. Data: 2006-11-14 18:19:01
    Temat: Re: nieruchomości od przyszlego roku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Nov 2006, c...@g...com wrote:

    > A idąc dalej w tym kierunku .... co ze zmianami, którą mogą być
    > korzystne i niekorzystne, w zależności od sytuacji.

    IMVHO to się na .prawo nadaje.
    Ale daj znać o wnioskach :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-11-15 04:03:20
    Od: c...@g...com

    On 2006-11-14, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > IMVHO to się na .prawo nadaje.
    > Ale daj znać o wnioskach :)

    Dzięki za sugestię, ale odpuszczę sobie. Zapewne osoby zorientowane/
    zainteresowane w temacie prawa i podatków siedzą i tam i tu.
    Pewnie trzeba będzie zaczekać aż to wejdzie w życie, a potem
    na interpretacje.

    Prasa nadal pisze, że nowe zasady tylko dla nowo nabytych, np.
    świeże z dziś:
    http://www.gazetaprawna.pl/index.php?action=showNews
    &dok=1840.27.3.2.8.1.0.1.htm
    http://www.gazetaprawna.pl/numery/1840/8big.gif

    ale sądzę, że to piszą tak z rozpędu i automatu, bez dogłębnej
    analizy prawnej :(

    pzdr.

  • 4. Data: 2006-11-15 04:37:21
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <c...@g...com> wrote in message

> [...]
    > http://www.gazetaprawna.pl/numery/1840/8big.gif
    >
    > ale sądzę, że to piszą tak z rozpędu i automatu, bez dogłębnej

    Pamiętaj, zawsze wierz dziennikarzom.

    USTAWA
    z dnia 18 października 2006 r.
    o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn oraz ustawy o podatku od
    czynności cywilnoprawnych

    Art. 3.
    1. Do nabycia własności rzeczy lub praw majątkowych, które nastąpiło przed
    dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, stosuje się przepisy ustawy
    wymienionej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie
    niniejszej ustawy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
    2. Przepis art. 4 ust. 4 ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu nadanym
    niniejszą ustawą, ma zastosowanie również do nabycia własności rzeczy lub
    praw majątkowych, które nastąpiło po dniu 12 maja 2006 r.
    3. Przepis art. 15 ust. 4 ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu nadanym
    niniejszą ustawą, ma zastosowanie również do nabycia własności rzeczy lub
    praw majątkowych w drodze darowizny lub polecenia darczyńcy przed dniem
    wejścia w życie niniejszej ustawy, jeżeli obowiązek podatkowy powstał
    wskutek powołania się na fakt nabycia po dniu wejścia w życie niniejszej
    ustawy.

    Art. 4.
    1. Do czynności cywilnoprawnych, o których mowa w ustawie wymienionej w
    art. 2, z tytułu których obowiązek podatkowy powstał przed dniem wejścia w
    życie niniejszej ustawy, stosuje się przepisy dotychczasowe.
    2. Przepis art. 6 ust. 9 pkt 6 ustawy wymienionej w art. 2, w brzmieniu
    nadanym niniejszą ustawą, ma zastosowanie do odliczania od podstawy
    opodatkowania kwot pożyczek udzielonych spółce przez wspólników
    (akcjonariuszy) od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.

    Art. 5.
    Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 r.

  • 5. Data: 2006-11-15 11:02:39
    Temat: Re: nieruchomo?ci od przyszlego roku
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-11-2006 o 05:37:21 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > <c...@g...com> wrote in message

    &dok=1840.27.3.2.8.1.0.1.htm

    > Pami?taj, zawsze wierz dziennikarzom.

    To jest ironia ? :)

  • 6. Data: 2006-11-16 03:34:04
    Od: c...@g...com

    > USTAWA
    > z dnia 18 października 2006 r.
    > o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn oraz ustawy o podatku od
    > czynności cywilnoprawnych

    ta, ale to dotyczy innych podatków,
    a ja się zastanawiam nad ustawą o PIT, a tam z tego co pamiętam,
    analogicznych zapisów nie ma.

    pzdr.