  • 1. Data: 2003-01-19 12:17:38
    Temat: niezapłacony ZUS z umowy o pracę
    Od: "Tobiś" <n...@n...com.pl>

    Dzień dobry.
    Mam do was pytanie. Stało się i już chyba nic nie da się zrobić tylko
    powiedzcie jak to załagodzić i czy się przyznać czy nie?
    Sprawa wygląda tak. Jestem zatrudniony w pewnym przedsiębiorstwie na umowę o
    pracę. Stawka zatrudnienia to najniższa krajowa. Mój pracodawca opłacał
    oczywiście ZUS. Ja oprócz tego prowadzę DG za którą płaciłem ubezpieczenie
    zdrowotne. Podczas różnych ruchów mojego pracodawcy okazało się, że przez 2
    miesące nie miałem u niego zatrudnienia (oczywiście pensje dostawałem bo to
    jest na innych układach). Nie były natomiast odprowadzane składki na ZUS (z
    umowy o pracę). Ja w tym czasie oczywiście odprowadzałem składki z mojej DG
    na ubezpieczenie zdrowotne. Miałem w tych miesiącach również faktury. Co
    radzicie zrobić. Czy przyznać się do tego w ZUS czy poprostu nic nie mówić i
    czakać na karę z ZUS o ile wogóle się zorientują. Proszę o pomoc was
    specjalistów jak się domyślam o tego typu spraw.
    T.