  • 1. Data: 2002-12-26 21:30:11
    Temat: norma na ubytki
    Od: b...@b...pl (bgl)

    Czy istnieja jakies normy na ilosc ubytkow materialow, jakie sa
    dopuszczalne w zakladzie optycznym? czy tez mozna protokolem spisac w
    koszty ile sie rzeczywiscie zepsulo? Nie wiem nawet gdzie szukac takiej
    informacji...
    Boz.ena

  • 2. Data: 2002-12-30 14:12:25
    Temat: Re: norma na ubytki
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > dopuszczalne w zakladzie optycznym? czy tez mozna protokolem spisac w
    > koszty ile sie rzeczywiscie zepsulo? Nie wiem nawet gdzie szukac takiej

    Przepisy ustawy o pdof nie zawierają obowiązku rozliczania, ewidencjonowania
    ani dokumentowania powstałych ubytków.

    Ale mimo to dobrze by było sporządzić tzw.protokół ubytków, ustalić na
    podstawie jego wielkość strat w towarach handlowych, a następnie wpisać do
    KPiR. może być kolumna 17.

    Pozdrawiam, M.Y.

  • 3. Data: 2002-12-30 16:53:12
    Temat: Odp: norma na ubytki
    Od: "Kwapa" <k...@p...onet.pl>

    Ale czy nie jest tak, ze to co zniszczylismy to kiedys juz kupilismy i
    wpisalismy w koszty i taki dokument bylby powtornym wpisaniem w koszty tego
    co juz w tych kosztach wczesniej sie znalazlo?

    Tomek

  • 4. Data: 2002-12-30 17:06:50
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > wpisalismy w koszty i taki dokument bylby powtornym wpisaniem w koszty tego
    > co juz w tych kosztach wczesniej sie znalazlo?

    Oczywiście.
    Kolumna 17 jest przeznaczona do wpisywania uwag.
    Ujęcie ubytków powstałych w towarach w kol. 10 lub 14 księgi, spowodowałoby
    zawyżenie kosztów, gdyż kwota odpowiadająca również tym ubytkom została
    zaliczona do kosztów już w momencie zakupu danego towaru.
    Pozdrawiam M.Y.

  • 5. Data: 2002-12-31 09:31:00
    Od: "Kwapa" <k...@p...onet.pl>

    > Kolumna 17 jest przeznaczona do wpisywania uwag.

    No tak. Moja wina. :))))))))))
    Pozdrawiam
    Tomek