  • 1. Data: 2004-02-23 09:16:16
    Temat: nota ksiegowa
    Od: " " <m...@g...pl>

    Mam pytanie, swiadcze uslugi skoleniowe ktore sa zwolnione z Vatu. Oprocz
    faktury za te uslugi, uslugobiorca zwraca mi koszty dojazdu (taksowki,
    pociagi, paliwo), jednoczesnie chce zeby mu wystawic note ksiegowa na te
    koszty dojazdu. Teraz jest pytanie czy mozna dokonac obciazenia i zaksiegowac
    w przychod note ksiegowa?

    Pozdrawiam
    martini

  • 2. Data: 2004-02-23 19:21:58
    Temat: Re: nota ksiegowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2004, wrote:

    >+ Mam pytanie, swiadcze uslugi skoleniowe ktore sa zwolnione z Vatu.

    Oczywiście rozliczasz się ryczałtem.
    Albo pełną księgowością.
    I my to wiemy ;), szkoda że ja nie jestem w grupie "my" bo nie wiem :(
    [...]
    >+ koszty dojazdu. Teraz jest pytanie czy mozna dokonac obciazenia i zaksiegowac
    >+ w przychod note ksiegowa?

    Na wypadek jakbyś był na KPiR to polecam par.13 (za dowody księgowe
    uważa się również) pkt. 2 (noty księgowe).
    Niemniej... tak jest że nota jest wystawiana "w celu skorygowania
    zapisu". Krótko mówiąc nie podważam możliwości zaksięgowania
    noty, ale coś mam podejrzenia że może to nie jest najlepszy
    dokument ?

    FYI: kiedyś komuś podpadłem bo chciałem powiedzieć że nota to
    nie "dowód" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-24 14:54:32
    Od: Nr seryjny 19781010 <m...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2004 20:21:58 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Oczywiście rozliczasz się ryczałtem.
    > Albo pełną księgowością.
    > I my to wiemy ;), szkoda że ja nie jestem w grupie "my" bo nie wiem :(

    Uups sorry faktycznie dobrze by wiedziec o jaka forme opodatkowania
    chodzi

> [...]
    >zapisu". Krótko mówiąc nie podważam możliwości zaksięgowania
    >noty, ale coś mam podejrzenia że może to nie jest najlepszy

    No wlasnie znam ten paragraf i mam watpliwosci czy prawidlowe jest
    ksiegowanie noty ksiegowej, skoro ona nic nie koryguje w tym
    przypadku.

    >FYI: kiedyś komuś podpadłem bo chciałem powiedzieć że nota to
    > nie "dowód" :)

    ?

    Pozdrowienia
    Martini

  • 4. Data: 2004-02-24 21:09:38
    Temat: OT: nota ksiegowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, Nr seryjny 19781010 wrote:
    [...]
    >+ >FYI: kiedyś komuś podpadłem bo chciałem powiedzieć że nota to
    >+ > nie "dowód" :)
    >+
    >+ ?

    Zdaje się że hurtem przyczepiłem się wartości "dowodoksięgowej"
    umów i czegoś tam jeszcze - z notą w środku :)
    Oczywiście nie miałem racji.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)