  • 1. Data: 2005-03-17 14:48:15
    Temat: nowa działalność gospodarcza i kilka pytań
    Od: "Darek" <skwierczacyNOłsPAM@wp.pl>

    Witajcie

    Moj ojciec otwiera swoja dzialanosc gospodarcza. Jest zatrudniony na stale i
    do tej pory rozliczał się z fiskusem "wspólnie" z moją mamą, która nie
    pracuje.
    Ojciec zastanawia się nad formą opodatkowania. Przy wyboże podatku liniowego
    19% nie będzie miał prawa do wspólnych rozliczeń (nie mają tego przypadkiem
    zlikwidować ?) a to jedyna forma opodatkowania (jak rozumiem) aby nie
    zgłaszać obecnemu pracodawcy faktu rozpoczęcia działalności (nie wiem czy
    słusznie ale ojciec chciałby uniknąć informowania pracodawcy o swojej DG.
    Czy jeśli będzie działał w zupełnie innej branży ma się czego obawiać ze
    strony pracodawcy ?).
    Jaka byłaby według Was najlepsza dla niego forma opodatkowania aby nie
    wprowadziło to zbyt dużo zamieszania w jego życiu (planowana sprzedaż będzie
    niewielka i początkowo ma nieznacznie przekraczać miesięczne koszty
    działalności i dodatkową składkę ZUS) ? Czy ryczałt niebyłby tu najciekawszy
    ?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2005-03-18 09:25:07
    Temat: Re: nowa działalność gospodarcza i kilka pytań
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Mar 2005, Darek wrote:

    >+ Czy ryczałt niebyłby tu najciekawszy ?

    ...ryczałt TEŻ pozbawia prawa do wspólnego rozliczania...
    Przeczytaj tę...fine... ;) ustawę... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)