  • Data: 2011-02-26 10:06:27
    Temat: oDesk - legalizacja
    Od: Wojciech Jakubowski <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jestem programistą i odkryłem niedawno innowacyjną platformę dla
    freelancerów - oDesk.com
    Moje pytanie dotyczy płacenia podatków z realizowanych tam zleceń.
    Problem polega na tym, że jest to praca zdalna, dla klientów
    zagranicznych i w dodatku przez pośrednika. Zleceniodawca określa
    zadanie do wykonania, wykonawca określa stawkę godzinową. Wykonawca
    instaluje u siebie program, który monitoruje jego pracę, a pracodawca
    ma dzięki temu gwarancję, że płaci za efektywny czas pracy. Ale
    ponieważ oDesk dodatkowo pobiera różnego rodzaju prowizje,
    zleceniodawca wpłaca należność do serwisu oDesk, a ten z kolei po
    odliczeniu swoich prowizji, wypłaca wynagrodzenie zleceniobiorcy.
    Moje pytanie jest następujące - czy praca przez oDesk.com da się
    zalegalizować? Jak obliczyć podatek od takiego zarobku?
    Czy muszę mieć podpisaną umowę z klientem, żeby móc zapłacić podatek?
    Czy zarejestrowanie własnej działalności gospodarczej w jakikolwiek
    sposób ułatwia sprawę skoro i tak nie pracuję bezpośrednio dla
    klienta, tylko dla pośrednika?
    Z góry dziękuję za pomoc.