  • 1. Data: 2004-02-20 08:08:27
    Temat: odleczenie ZUS
    Od: "Monika" <monika_kropka_milner@desktop_kropka_com_kropka_pl.invalid>

    Czy zapłacone w styczniu składki ZUS za październik i listopad rozliczam w
    deklaracji PIT-5 w lutym (za styczeń)?

    Pozdrawiam MonikaM

  • 2. Data: 2004-02-20 08:45:31
    Temat: Re: odleczenie ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2004, Monika wrote:

    >+ Czy zapłacone w styczniu składki ZUS za październik i listopad rozliczam w
    >+ deklaracji PIT-5 w lutym (za styczeń)?

    Wrrr.... (wiesz już czemu ? :))
    Oczywiście. Oczywiście zakładam że chodzi o własne społeczne
    i zdrowotne, bo to co w pensji pracownika to chyba jednak
    memoriałowo (razem z pensją).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-20 10:04:49
    Od: buźka<p...@p...fm>

> [...]
    > Oczywiście. Oczywiście zakładam że chodzi o własne społeczne
    > i zdrowotne, bo to co w pensji pracownika to chyba jednak

    no wlasnie, jestes pewny?? ja tez tak myslalam, czytales na pewno to
    co napisala "ata":

    "czytam wlasnie protokol pokontrolny z US i tam zarzucaja ze
    skladki ZUS pracownicze nie sa kosztem uzyslkania przychodu
    poniewaz nie
    zostały zaplacone ....??
    Przy metodzie memorialowej na KP ....powołujac sie na art 22.punkt 4
    ustawy
    o pdof .....wiec sie zaczelam zastanawiac ....

    ata

    no wlasnie ja tez sie zastanawiam, w koncu to nie maly błąd gdyby to
    kosztem memoriałowo nie było...
    pozdrowienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-02-20 10:41:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2004, buźka wrote:

    >+ > Oczywiście. Oczywiście zakładam że chodzi o własne społeczne
    >+ > i zdrowotne, bo to co w pensji pracownika to chyba jednak
    >+ > memoriałowo (razem z pensją).
    [...]
    >+ no wlasnie, jestes pewny?? ja tez tak myslalam, czytales na pewno to
    >+ co napisala "ata":

    Czytałem. Stoi w kolejce do poczytania co inni napiszą ;)

    >+ "czytam wlasnie protokol pokontrolny z US i tam zarzucaja ze
    >+ skladki ZUS pracownicze nie sa kosztem uzyslkania przychodu
    >+ poniewaz nie zostały zaplacone ....??

    Ale ja nie wiem o które składki chodzi: o tę część którą "płaci
    pracodawca" (wtedy to chwilowo nie wiem, bo nie wnikałem) czy
    o tę "z pensji".
    Inna sprawa, że teraz widzę iż o "pensję" chodzić nie może,
    bo przecież tamten ZUS nalicza się od WYPŁACONYCH pensji (choć
    same pensje [IMO - *brutto*] są KUP).
    Chyba wycofam się w ogóle rakiem i poczekam co dalej będzie ;)

    [...]
> [...]
    >+ ata
    >+
    >+ no wlasnie ja tez sie zastanawiam, w koncu to nie maly błąd gdyby to

    To jeszcze oświećcie czy dobrze rozumiem iż chodzi o ZUS płacony
    przez pracodawcę z tytułu wynagrodzenia pracownika i czy chodzi
    o ZUS od *wypłaconej* pensji czy *niewypłaconej* pensji - będę
    miał jasność kiedy ktoś zacznie tłumaczyć :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-02-20 10:41:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik buźka napisał:

> [...]
    > ustawy
    > o pdof .....wiec sie zaczelam zastanawiac ....

    Przeciez to bzdura. Powołuja się na art. który zostaje zgodnie z ta sama
    ustawa wyłączony przy wyborze metody memoriałowej (ustęp lub dwa dalej w
    tym samym artykule).

    > no wlasnie ja tez sie zastanawiam, w koncu to nie maly błąd gdyby to
    > kosztem memoriałowo nie było...
    > pozdrowienia

    Tylko dlaczego uczepili sie ZUSu a nie wszystkich innych kosztów?
    Przecież przepis na który sie powołuja dotyczy wszystkich kosztów.

    A idąc tym tropem dochodzimy do wnioslu że metoda memoriałowa nie może
    byc stosowana WCALE. I że przepis ogólny wyłącza szczególny. Osobliwe
    podejście.

    Coś mi się wydaje że ten cytat albo niepełny albo przekręcony albo
    kontroler pijany był gdy to pisał.
    Przeciez w takiej formie jest to do obalenia jednym splunięciem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-02-20 13:46:42
    Od: "Monika" <monika_kropka_milner@desktop_kropka_com_kropka_pl.invalid>

    Sprawa wygląda tak, że zaliczałam do k.u.p skłaki naliczone za pracowników
    płacone przez pracodawcę, a nie zaliczałam do PIT 5 składek opłacanych za
    siebie (przez właściciela).
    Stąd moje pytanie, ponieważ zapłaciłam zaległy ZUS w styczniu. Nazbierało
    się za kilka miesięcy więc czy mogę je rozliczyć teraz za miesiąc styczeń?

    MonikaM